Sunt împotrivă ca renunţarea la cetăţenia română să coste atît de mult

Ştii cît costă asta, m-a întrebat un funcţionăraş de la ambasada României la Chişinău cînd, supărat pe birocraţia lor şi bătaia de cap ce-am avut-o cu înoirea paşaportului românesc, am declarat că mai bine renunţ la acest “privilegiu” (vezi declaraţia fostului ministru de externe român – un moldovean de la Iaşi, acum şef pe serviciile secrete externe) – 1000 de dolari ($ 1k)!

Mi se pare  enorm şi nejustificat de mult.

Sunt şi eu cetăţean român de peste 12 ani, dar nu pot să-mi explic de ce s-a fixat această taxă aberantă, nu sunt de acord cu ea şi aş fi de-acord să organizăm o campanie pentru anularea ei.

Ce drept are un stat în care condiţiile de viaţă nu sunt tocmai bune, drepturile omului se încalcă frecvent (Paul Goma şi acum are statut de refugiat politic la Paris, chiar dacă România e deja al doilea an membru UE!) să mă oblige să fiu cetăţean pînă la moarte sau să plătesc atîta pentru a renunţa la cetăţenie?!

Mai bine ar facilita procesul de redobîndire a acestei cetăţenii pentru cei care au pierdut-o fără voia lor în trecutul fără glorie al României, decît să-i ţină pe cei deja cu acte româneşti ca într-un ţarc. Părerea mea.

11 Răspunsuri

  1. E mai ieftin sa-ti fie retrasa :)
    Daca faci un efort, devii ‘pasibil’ ;)

    Art. 24. – (1) Cetatenia romana se poate retrage persoanei care:
    a) aflata in strainatate, savarseste fapte deosebit de grave prin care vatama interesele statului roman sau lezeaza prestigiul Romaniei;
    b) aflata in strainatate, se inroleaza in fortele armate ale unui stat cu care Romania a rupt relatiile diplomatice sau cu care este in stare de razboi;
    c) a obtinut cetatenia romana prin mijloace frauduloase. Cetatenia romana nu poate fi retrasa persoanei care a dobandit-o rin nastere.
    d) este cunoscuta ca avand legaturi sau a sprijinit, sub orice forma, grupari teroriste ori a savarsit alte fapte care pun in pericol siguranta nationala.

  2. Depinde ce fel de cetatenie ai …

    ARTICOLUL 5 – Cetatenia

    (1) Cetatenia româna se dobândeste, se pastreaza sau se pierde în conditiile prevazute de legea organica.

    (2) Cetatenia româna nu poate fi retrasa aceluia care a dobândit-o prin nastere.

    http://www.constitutia.ro/const.htm

  3. E mult mai ieftin decat nerenuntarea.

  4. Stai ca nu mai inteleg nimic. Renuntarea la cetatenie sau dobandirea ei te costa o mie de dolari? Scrie si tu putin mai clar.

  5. Art.5(2) se bate cap in cap cu art.24(1). Dar ne mai surprinde? Si Constitutia este la fel ca toate celelalte in Romania: strambe si bizare

  6. “sunt impotriva costului prea mare al renuntarii la cetatenia romana”. learn the fucking language.

    /end of grammar fascist rant/

    on topic: nu prea-mi pasa, sincer. ce importanta are?

  7. Costă prea mult şi dobîndirea şi renunţarea. La aşa stat cam mari pretenţiile! Nu vreau să mă fuck terorist ca să scap de cetăţenie, dar nu vreau nici să fiu la discreţia încreţiţilor pe frunte de funcţionari şi birocraţi.
    Nu înţeleg de ce sunt5 discriminaţi cei care au dobîndit cetăţenia. Şi, oare, cei care au redobîndit-o (pentru că o pierduseră fără voia lor chiar din vina statului român condus de fricoşi, oportunişti) cum sunt categorisiţi de Constituţie?

  8. “on topic: nu prea-mi pasa, sincer. ce importanta are?”

    In cazul asta, draga labator, nu era nevoie sa-ti scoti mana din pantaloni si sa dai click in dashboard pe articolul asta.

  9. D-ule Brega, invatati romanestete! Mi-a trebuit, ca roman, sa citesc articolul d-voastra de cel putin 4 ori si nici acuma nu prea i-am inteles sensul. Oricum eu unul, va sustin sa renuntati la cetatenia romana, fiindca oricum n-o meritati. Asa ca uite aici cum – citez :
    ====================

    http://www.just.ro/Sections/PrimaPagina_MeniuDreapta/TotuldespreCet%C4%83%C5%A3enie/12decembrie2007/tabid/556/Default.aspx

  10. Hai sa nu ne luam de amanunte tehnice precum corectitudinea limbii romane scrisa de d-nul Brega. Oricum ar fi statul roman a fost si din pacate inca mai este plin de IDIOTI si carpaci.
    Pretul este enorm. Este exact mentalitatea tiganeasca: l-am prins la colt, sa-l ardem cat putem de tare ca nu are ce face fraieru’.
    Sa nu mai menionez birocratia teribile prin care se trece, si TERMENUL de la 6 luni la UN AN SI JUMATATE???????????
    Acum stim cu totii ca NU vor fi 6 luni…..

  11. Eu sunt de acord sa facem o campanie impotriva costurilor! Eu incerc acum sa renunt la cetatenie si ma costa € 750. Mi se pare extraordinar de mult din cauza ca am platit deja € 900 ca sa o obtin pe cea olandeza.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,310 other followers

