Un broscoi respingător scrie acid despre cameleoni

Nu mi-a fost niciodată simpatic personajul, nici cînd eram colegi la Televiziunea Naţională, nici după ce a ajuns, ca alţi gazetari înregimentaţi, parlamentar pentru cîteva mandate la rînd, dar scîrbos mi-a părut în ziua cînd am mers în dealul Schinoasei, la protestul non-stop al angajaţilor companiei TeleRadio Moldova, ca să-i sprijin cu prezenţa şi să difuzez o foie de opinii, editată în cîteva sute de exemplare de asociaţia Hyde Park. Atunci exa-jurnalistul, deputat de opoziţie anticomunistă, viitorul preşedinte al comisiei parlamentare pentru drepturile omului m-a ţistuit şi înjurat, asmuţind babe şi moşnegi iritaţi împotriva mea, a noastră, pentru că a descoperit în foaia noastră o părere, în care partidul lor (altfel şi creştin, şi democrat, apoi o vreme chiar popular!) era suspectat de manipulare şi utilizarea protestului legitim al jurnaliştilor în interes electoral (de parcă şi asta poate fi condamnat sau considerat ruşinos?!). Mi-a zis printre dinţi: “nu intoxicaţi lumea cu prostiile astea”, iar un trepăduş, la fel de nesuferit, chiar prost-arătos, mi-a scuipat: “pe fruntea ta scrie că eşti securist!”

Acum nu prea ştiu cine sunt ei exact, în ce relaţie sunt cu “organele”, dar din ce-au făcut pînă acum, nu prea pot  spune decît că s-au purtat atunci cu mine cam ca în faţa oglinzii, vorbeau, de fapt, despre ei!

Mai nou, Ştefan Secăreanu ne anunţă pe blogul lui (probabil va apărea şi în media care le mai răspunde la apel, măcar şi cu pseudonim, anonim – cumva) că presa, mai ales cea pretins-liberă (parcă şi la Flux pe antet scrie că e independinte!) ar fi complice cu guvernarea, deci cameleonică, giruietă.

Cînd ne îndeamnă să vedem ce a scris recent un fost coleg al lui de televiziune propagandistică, apoi de manipulare partinică, buraticul scrie: “Uitaţi ce scrie proaspătul cavaler al Ordinului Republicii…” Aşa involuntar s-a trădat iar, ne propune să uităm ce a făcut, scris, zis pînă mai ieri, şi să-l luăm drept observator obiectiv, în măsură să critice şi să dea note celor ce zic, scriu, fac azi greşeli.

Nu întîmplător l-am asemuit cu un brotăcel şi cu alte ocăitoare, se pare că acel animăluţ de baltă autohton are şi el capacitatea cameleonică de a se adapta mediului şi a se colora astfel ca să nu fie observat.  De aceea n-am vrut să tac, să-l las să ne mintă, ci am adus pe web alături de mesajul lui şi opinia mea despre ce ni se întîmplă.

Vreau să spun că şi Ştefan Secăreanu a contribuit la edificarea acestui “stat controlat de grupările financiare şi mafiote”, ba şi la pervertirea presei, a societăţii civile apolitice. deci să ne mai slăbească oleacă, să nu ne mai intoxice cu prostiile lui, că nu suntem chiar to(n)ţi merşi la biserică!

2 Răspunsuri

  1. Păi da, nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i pute…

  2. Teleleu Tănase trezit…la realitate.

    Cu toată armata de anal-işti, unii chiar ot Bukarest, se pare că deabea ieri CT a înţeles ceea ce ştie lumea cea mai proastă /după ureche/ de jumate de an: şi modificarea Constituţiei este un joc. Şi referendumul este ceva de balamuc /argumentele le aduce CT în numărul de luni/. Mai are cîte ceva de înţeles însă Teleleu, ceva de esenţă. Nu e de mirare: anume ea, esenţa, i-a scăpat totdeauna, dar motan şiret, a ştiut de multe ori să ajungă carul. Deci nu înţelege: cum s-au onit atîţea doca în drept constituţional. Î-l lămuresc eu, după ureche, iarăşi. Gurile rele zic despre M. Gimpu că ar fi fost “troecinic”. Eu însă reies din informaţia mea: la 1990-4 tot aiureală a fost în legislaţie şi cauza a fost aceiaşi – incompetenţa lui Ghimpu /Ghimpelui se poate zice, întreb şi eu aşa…/. Cel mai simplu exemplu e cel de la Congresul II al FPM / prima mare ruşine naţională sub aspect intelectual/: două zile au discutat un articol şi au ajuns la cea mai proastă formulare, care la rîndu-i a fost una din cauzele căderii FPM. Mai întîi în mînile lui fra Iura, apoi în lada de gunoi a istotiei.
    Un gazetar normal ar fi fost dintru început scandalizat de vocabularul de şuler a Preşedintelui /asul din mînecă, care s-a nimerit o troică; rusească? – este firesc să ne întrebăm/.
    Fără dubii: sunt supărat pă Tănase. La supărările vechi se adaugă cea de azi. Or, intenţionam să culeg ceva mult mai interesant /Prinţ şi ment/, care rămîne pentru mîne dacă nu-mi trece drumul alt motan, sau acelaş dar altfel încălţat.
    Sunt curios ce va face D. Dungaciu, speţul ot Bukarest pă probleme basarabene /că de acolo se vede mai bine Cito delati/. Şi amintesc că CT a avut mare grijă ca toţi cei ce-l citează după Tîmpul pă DD să nu o mai facă. Dar DD se publică concomitent şi la Vox Basaraborum! Chiar nu ştiu care e situaţia: este folosit DD dublu, sau el suge de la doi miori deodată. Cine ştie – să spună, please, sunt f-f curioasă.
    Iurie Ţurcanu

    PiS. Încerc să înţeleg şi eu cîte ceva. Dacă-i să coroborăm cele scrise de Tănase azi cu realitatea că Timpul este ziarul PLDM, apoi… cu adevărat adie a electorală anticipată pă plai. Vîntuleţ de primăvară, vorba cîntecului.
    PiiS. Pentru cititorii ocazionali, care nu au înţeles cine-i lelea Iulea. Eu am gînduri mai lungi şi nu am răbdare să o iau zilnic de la început – citiţi materialele precedente.

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,386 other followers

