Demersul meu public a fost ignorat de miniştri

M-am adresat acum 10 zile premierului, miniştrilor de interne şi de finanţe cu o scrisoare publică, în care ceream să prevină complicarea unui caz de judecată, ca să evite cheltuieli mai mari din bugetul public, dar se pare că miniştrii n-au citit acel apel (mulţam presei complice că l-au trecut cu vederea), vineri am înregistrat totuşi cîte o copie oficială a demersului la ministerele vizate, dar deja e aproape cert că ambii jurişti delegaţi pentru acest caz au scris şi înaintat cereri de contestare a hotărîrii instanţei, deci dosarul se va mai plimba un an prin judecătoriile moldoveneşti, şi eu, pentru că am aşteptat dreptatea mai mult de doi ani, mă apuc de scris cerere la CEDO!

La 12 mai, judecătoria Rîşcani, mun. Chişinău a pronunţat a doua oară o decizie în cauza civilă intentată de mine împotriva Guvernului, mai exact, contra Ministerului Finanţelor, ca gestionar al bugetului de stat, şi contra Ministerului Afacerilor Interne, ca principal vinovat pentru suspendarea ilegală a unor întruniri paşnice, reţinerile abuzive şi detenţia nejustificată, în condiţii inumane şi degradante. Iniţial am atras în procesul pentru recuperarea prejudiciului şi Ministerul Justiţiei, ca intervenient accesoriu, pentru că unele instanţe judecătoreşti m-au amendat fără temei în anii 2005-2007, dar ulterior am renunţat la acuzaţie, în virtutea principiului separării puterilor în stat, deci şi a independenţei justiţiei.
Judecătorul V.Gîscă a dispus să fie încasaţi de la stat în favoarea mea a sumei de 30.000 lei, ca despăgubire pentru prejudiciul moral, dar această hotărîre nu este definitivă, deci încă nu poate fi executată.
Am iniţiat acest proces încă cu doi ani în urmă, şi am solicitat un milion de lei pentru şapte arestări şi două amendări ilegale. Prima dată instanţa de fond a respins solicitarea mea, Curtea de Apel a menţinut acea hotărîre arbitrară, probabil din motive politice, iar Curtea Supremă de Justiţie a dispus doar să fie întors dosarul la examinare repetată în prima instanţă, o practică răspîndită, pentru a tergiversa procesul şi a nu permite reclamanţilor să se adreseze la CEDO. Între timp curtea de la Strasbourg a condamnat republica Moldova pentru două dintre incidentele invocate de mine, în unul dintre cazuri chiar mi-au fost acordate despăgubiri pecuniare în sumă de 3.000 de Euro, pentru cele 42 de ore de arest din august-septembrie 2006, de aceea am renunţat pe parcurs la acest capăt de acuzare.
Acum calvarul obţinerii dreptăţii în instanţele naţionale ar putea să continue, deoarece juriştii instituţiilor de stat de regulă contestă pînă în pînzele albe deciziile de judecată, de aceea mă văd nevoit să fac un apel public în adresa primului-ministru şi a ministrului finanţelor, să dispună executarea în termeni rezonabili a hotărîrii, iar ministrul de interne să dispună identificarea vinovaţilor pentru încălcarea drepturilor fundamentale ale mele şi ale colegilor mei, ca aceştia să fie pedepsiţi ca să nu mai comită astfel de ilegalităţi, sau puşi la cheltuială pentru recuperarea pierderilor cauzate bugetului public.
Altfel, anunţ că dacă hotărîrea va fi atacată cu apel şi procesul va continua, mă voi adresa imediat la Curtea Europeană a Drepturilor Omului, ca să reclam nu doar încălcarea articolelor din CEDO care apără libertatea cuvîntului, dreptul la întrunire şi dreptul de a a nu fi torturat, dar şi lipsa accesului efectiv la justiţie. Mai mult de 2 ani în instanţele interne nu mai este un termen rezonabil de examinare a unui dosar simplu, cu probe video, cu martori, deci Guvernul va trebui să răspundă curînd pentru fărădelegile fostei guvernări, dar şi pentru iresponsabilitatea celor care conduc azi statul Republica Moldova.

Oleg Brega

5 răspunsuri

  1. Oleg!
    Ai dreptate, dar eu am specificat : e la figurat. şi e glasul bisperării. în ce limbaj să vorbesc, pentru a fi înţeles?

  2. […] » Demersul meu public a fost ignorat de miniştri Mai vezi » Anunțuri | JOBuri | Știri | Horoscop | Meteo | Sondaje Articole […]

  3. Dosnicu Fima Tarlapanglicaru mai e şi mare prostolog.
    Motto: La evrei se discută cine e mai deştept, la moldoveni cine-i mai prost.
    /iu tsu/

    Vine din cînd în cînd Fima acasă şi ne dă lecţii, cito k cemu, vorba rusului. Dar mai ales se lustruieşte pe sine cu concursul presei “bune”. El a forfecat imperiul… Care? Cel din imaginaţia sa de masturbator în ale culturii? El l-a ridiculitat pe însăşi Fiodor Mihailîci. /De aici şi-i vine dosnicia/
    Acum aflăm din L&A că a luptat o viaţă cu “marea prostie omenească”. În contrapunct, parafrazez: propria prostie, de mărime mediocră, ţi-a fost arma. E adevărat că există un milion de moldoveni mai proşti ca el, dar şi 11 milioane de români. Ceea ce înseamnă pur şi simplu că Fima este ceva de mijloc, o mediocritate. Şi un mare profanator, ca oricine din această tagmă. Acum î-l denigrează pe L. Blaga. Ca să vezi merge zilnic pe urmele acestuia, este şi el un exilat. Şi el poet!
    Mi-am adus aminte de una din cele mai frumoase poezii de dragoste:
    Frumoaso, atît de negri sunt ochii tăi
    Încît noaptea cînd stau culcat cu capul în poala ta
    …………………………………………………………………..

    Închipuiţi-vă varianta dosnicului:
    Nu, nu atentez la pînea altuia, fie el şi insul în cauză. Mai sunt şi un pic inocent.
    Şi nu mă miră că Laie publică aiurelile lui Fima: sunt din acelaşi regn al mediocrităţilor ce s-au înălţat pe prostia generalizată.
    Iurie Ţurcanu

  4. Nimic întîmplător la 7 aprilie.
    Motto: 7 aprilie 2009 este un alt 28 iunie 1940.
    /iu tsu/

    În sfîrşit un material bun la tema, al lui Tasca. Cu adevărat partea întunecată a zilei /noaptea/ prezintă interes. Cîţi tineri au fost reţinuţi? Cîţi dintre ei încearcă să-şi scoată dreptul? Îi ajută presa «bună»? Cine mai ţine minte pe un careva Mătăsaru, sau pe măgăriţa acestuia?
    Provocările, incendierea clădirilor nu au fost lucruri întîmplătoare. Altceva-i că ele puteau fi evitate dacă «liderii» noştri ar fi fost oleacă mai deştepţi şi mai puţin ticăloşi.
    Tot astfel şi ceea ce s-a petrecut prin comisariate. Bătaia a avut scop – prinderea la minte. Tinerii trebuie să înţeleagă unde s-au pomenit şi ce tendinţă este în ţara lor.
    Şi majoritatea din ei au înţeles lecţia. S-a adăugat aici şi ineficienţa organelor /tot neîntîmplătoare/ şi a comisiei Naga şi lipsa susţinerii din partea societăţii civile, dar şi dezinteresul presei «bune».
    În context, dacă cineva crede întro repetare a evenimentului, greşeşte profund. Nu va fi o situaţie revoluţionară, nici proşti care să iasă la chemarea livăralilor.
    Iurie Ţurcanu

    PiS. Teleleu trăieşte cu interesul zilei de azi – face bani cu Publicitate politică lui Slavic cel Unturos etc. Se plîngea odată că careva liberal Rusu îi rămăsese dator la acest capitol cu 40 mii lei.
    Iată căpuşa cum profită! Cum suge! Nu de la popor, de la Slavic, care are bani nu se ştie de unde. Şi dacă aceşti şmecheri din MAE vor lua 3,5 % la alegeri, va da socoteală Teleleu, car-i susţine acum?

  5. DACA VREI SA AI SUCCES,TREBUIE SA AI OAMENII TAI FIDELI,SA NU FI SINGUR!(CA SI PAUL GOMA)

Lasă un comentariu