Mă uit pe situl lor şi mă gîndex…

Ştiu că de concursul ăsta se ocupă acum (sau în zilele/lunile următoare) comisia pentru cultură, ştiinţă, învăţămînt, tineret, sport şi mijloace de informare în masă. Mă uit pe situl lor, văd lista şi mă întreb: oare ce-o fi în capul lor?
Presedinte: DRAGOMIR Vladimir , Vicepresedinti: GOZUN Petru, IVANOV Dumitru, Secretar: GHERMAN Stella, Membri: STEPA Boris, PASECINIC Arcadi, TARANU Anatol, ONCEANU Anatolie, VARTA Ion, LEAHU Angela, TUREA Oleg
Am scris ca să se ştie o listă de idei pentru activitatea unui membru CCA în accepţiunea mea, nu prea contez că o să citească chiar ei şi sunt deja sigur că nu mă vor întreba nici oficial, nici în discuţii private ce am de gînd (aşa a fost data trecută, adevărat, atunci erau multe funcţii vacante şi foarte mulţi catindaţi). Totuşi o bag şi aici:

UN FEL DE PROGRAM ELECTORAL… 

Chiar dacă nu-mi cere nimeni şi e aproape sigur că nu voi fi citit de cei care trebuie să discute candidatura mea, propun totuşi pentru cine e interesat un şir de intenţii cu care am intrat în acest joc: 

Vreau să ajung chiar eu în CCA deoarece nu sunt mulţumit de actualul consiliu şi de situaţia din audiovizual. M-am săturat să aştept schimbări de la alţii, care nu pot sau nu vor să facă aceste schimbări. Ceilalţi opt (şi concurenţii mei din această competiţie) poate au experienţă bună în domeniu, unii au activat o viaţă în presa, poate chiar în cea electronică, au realizat multe lucruri bune în radio sau televiziune, s-au manifestat ca dascăli ai jurnaliştilor de azi şi de mîine. Pînă acum însă prestaţia lor în consiliu e mediocră şi nici nu văd cum ar putea deveni mai eficienţi de acum încolo, unii fiind deja la sfîrşit de mandat. Iar eu sunt acela care privesc de cîţiva ani critic televizorul, scanez cu atenţie frecvenţele radio, citesc legile specializate şi pe cele generale, compar imaginea audiovizualului pe care o desenează mediul legal cu ceea ce poate găsi consumatorul de informaţie acasă, în drum, la cîmp. Scriu petiţii, reclamaţii, comentarii şi declaraţii, merg în instanţele de judecată pentru a schimba starea lucrurilor şi atitudinea celor responsabili.   

Ajuns acolo voi cere transparenţă: actualizarea la zi a paginii web, a publicaţiei Obiectiv, afişarea la vedere a petiţiilor de la cetăţeni şi a informaţiei despre examinarea lor, răspunsurile oficiale, publicarea imediată a deciziilor consiliului, nu doar în Monitorul Oficial şi ci pe situl CCA.   

Voi mai cere activism şi interactivitate. Voi solicita departamentului de monitorizare mai multă operativitate şi intransigenţă, voi face monitorizări paralele de verificare şi voi cere penalizarea monitorilor iresponsabili sau motivaţi în vreun fel să închidă ochii la abaterile depistate.   

Voi insista să nu se mai facă decît dezbateri deschise, fără înţelegeri şi decizii latente, iar în şedinţele publice voi pleda pentru pedepsirea exemplară a celor care încalcă drepturile consumatorilor şi legislaţia în domeniu. Voi demasca imediat şi categoric orice ingerinţă politică sau a intereselor economice în deciziile membrilor consiliului.  

Voi cere respectarea regulamentelor şi a procedurilor legale la discutarea şi votarea în consiliu, voi cere corectitudine şi imparţialitate maximă de la membrii de rînd, dar mai ales de la conducătorii CCA. Voi candida voluntar pentru funcţiile de conducere sau voi susţine prin vot doar pe cei principiali, curajoşi, indepenedenţi în acţiuni, altfel voi vota contra impostorilor şi voi face imediat declaraţii publce cu explicarea votului, pentru a demonstra că vreau şi pot să impun legalitatea, normalizarea mediului audio-video în RM.               

13 martie 2008

Oleg Brega

Lasă un răspuns

