Breasla m-a recunoscut iar ca gazetar!

În 2002 mi-a fost acordat prima dată unul dintre premiile „mărul de cristal” pentru activitatea-mi de la Radio Antena C ca jurnalist (făceam printre altele o emisiune de liberă exprimare – Hyde Park, una despre societatea civilă – Sectorul asociativ, şi puneam întrebări matinale şi incomode politicienilor invitaţi în studio alături de Lucia Culev). Imediat după aceea ascultătorii mei au început să fie hărţuiţi de SIS , instituţie care a ascultat emisiunea mea şi a făcut dosare timp de 9 luni, pînă în martie 2003, apoi eu am fost chemat la procuratură, ca în iunie, în urma unei decizii (nr. 26, din 16.06.2003) emisiunea mea să fie închisă, cenzura fiind aplicată direct de colegii mei de redacţie (care la şedinţa din 19 iunie au votat aproape unanim pentru asta) şi de şefii din radio şi Departamentul de Relaţii Publice al Primăriei Chişinău (atunci condusă de Urechean, colegul lui de şcoală de partid Dorogan, fiindu-i subaltern direct, iar mie – şef). Toţi – jurnalişti sau băgători de seamă prin bleasla gazetărească!
Breasla a muţit şi în acest fel s-a solidarizat complice cu cenzorii şi opresorii.
Apoi a fost o decizie a Comisiei de de etică şi deontologie profesională de pe lîngă Uniunea Jurnaliştilor (condusă şi atunci de etern constipatul Saharneanu, iar comisia de alt încuita – Enachi, director adjunct la Antena C), prin care eram condamnat că am permis ilegalităţi şi imoralităţi pe post.
Apoi au urmat 5 ani de tăcere, timp în care auzeam pe unul că mă cataloghează prin culise drept terorist mediatic, alţii găseau alte etichete marginalizante, oricum, toţi în cor îmi negau dreptul de a fi al lor, mai ales că n-am nici acum studii jurnalistice (pînă mai ieri n-aveam licenţă nici de cineast).
Acum văd că au decis să întrerupă boicotul, oare ce-au păţit, au grant de undeva să se solidarizeze cu un renegat?

Lasă un răspuns

