Ruta de microbuz 129 de la Chişinău – pericol public!

Am  depistat recent în oraş un pericol public nou, dar constat că s-a reanimat unul mai vechi. În microbuzele care circulă pe rutele urbane şi suburbane din Chişinău e periculos să circuli: pe lîngă faptul că, în caz de accidente, incidente sau alt fel de probleme în timpul călătoriei ar fi imposibil să demonstrezi că ai călătorit anume la acea oră cu acea maşină, sau măcar să probezi că ai plătit pentru călătorie, deoarece nimeni nu-ţi eliberează bilet contra sumei de 3 lei, mai rişti să fii intoxicat de nicotină sau alte miasme, care cel mai des provin de la şofer, sau ăsta te poate înnebuni cu mizica dată tare, cu felu-i de a conduce şi de a comunica cu pasagerii.

Chiar recent am scris petiţii supărate la primărie şi la poliţie. Şi o instanţă şi alta m-au asigurat că personajele reclamate au fost identificate, că patronilor de rută li s-a explicat problema. Chiar şi aceia mi-au scris (cel puţin Reus, care gestionează printre altele ruta 174) şi mi-au probat că celor care s-au purtat iresponsabil li s-au administrat mustrări, penalizări cu bani reţinuţi din salariu sau chiar s-a desfăcut contractul, cum mi s-a spus că au procedat cu şoferul de pe ruta 129, care a sărit la bătaie.

Dar văd că lucrurile nu prea s-au schimbat. Cel puţin pe ruta 129 văd că ele chiar degradează.  Săptămîna trecută am fost huiduit de un şofer care conducea aceeaşi maşină cu ghinion (), dar n-am avut timp să mă plîng în mod special pe el. Azi altul, cu un microbuz pe aceeaşi rută, a început să fumeze din mers şi nici n-a catadicsit să arunce ţigara la somaţia mea, ci îmi dădea lecţii de curaj, că el nu se teme de poliţie şi primărie, că el vrea să rămînă fără licenţă, că e maşina lui şi face ce vrea!

Răbdarea mea a crăpat. totuşi am consolarea că şi poliţia şi primăria acum răspund prompt şi cu grijă la demersurile mele, şi, în plus, azi nu m-am enervat tare cînd am polemizat cu imbecilu’, iar unul dintre pasageri a avut curajul să mă susţină, chiar dacă o parte din femei se chifneau…

  1. Video
  2. altul
  3. al treilea

14 Răspunsuri

  1. mare descoperire, iti spun un secret daca nu il cunosti, toate rutele sunt la fel

  2. Nu mai sunt chiar toate, Valeriu. Admit ca pe 115 e cam la fel, pe 101. Dar pe unele e k lumea, le zici de muzică şi închid cu scuze, pregătesc ţigara sau chiar o aprind şi imediat o aruncă dacă le zici.

  3. Vorbesti de unii soferi, dar nu uita ca pe toate rutele in general sunt un dezastru pur si simplu nu mergi cu toate masinele (soferii) de pe o ruta si nu ai de unde sa stii, observi numai daca intamplator nimeresti la vre-o scena iesita din comun, sau daca mergi cu aceeasi ruta de mai multe ori pe zi.

    Spre exemplu eu merg cu 2 rute (cel mai des) si deja ii cunosc pe majoritatea soferilor si rutierele pe care le conduc si cand vad cate unu „bun” fac un pas in urma si mai astept 5 minute.

  4. Eu cred ca daca Oleg ar fi controlor, atunci nimeni nu ar merge fara bilet iar Oleg si-ar face munca cel mai constiincios.😀

    Oleg, mergi si tu cu troleul mai bine si lasa-i pe astia cu rutierele. Sunt printre ei si oameni mai k lumea, dar multi au aere de mari intreprenori ori businessmani. Las ca pune Dorin autobusele Hyndai si o sa mai scoata din rutiere.

  5. NEAPĂRAT , MENŢIONEZ CĂ PE TOATE RUTELE CARE DESFĂŞOARĂ TRANSPORT DE PASAGERI CU MAXI TAXI, LUCREAZĂ NUMAI NIŞTE BÎCĂLANI, CARE AU LUCRAT TOATĂ VIAŢA PE MOLOCOVOZURI, ŞI AU VENIT LA ORAŞ, ŞI AU DEVENIT ŞI MAI CONCINÎE, – NEBERBERIŢI, PUTUROŞI , DORM PRIN RUTIERE, LA STAŢIILE TERMENUS,AU FĂCUT wc-RI,
    – TOŢI FĂRĂ EXEPŢIE CARE LUCREAZĂ PE RUTIERE, SUNT NIŞTE RÎSURI, ŞI CEI DIN PRIMĂRIE VĂD TOŢI PROSTĂLANII CARE TRANSPORTĂ PASAGERI CU RUTIERELE LOR CONCINÎE, DAR FĂRĂ EFECT.

    RÎSURILOR , BERBERIŢI-VĂ ŞI APOI URCAŢI LA VOLAN, NESPĂLAŢILOR.

  6. Ris si concinii esti Tu Vasile!!Eu spre exemplu tare putini shoferi vad care vin la serviciu nerashi!Dar shi acei care vin nerashi, nu sint oameni???Ceilalti barbati la 100% pleaca la serviciu in Chisinau rashi?Eu chiar azi la universitatea am avut ore cu un profesor care nu era fin ras, si atunci ce inseamna ca acel profesor cu studii superioare e concenii si puturos?Fiecare sofer are familie si are casa si credema ca nu are el mare pofta dupa o zi de lucru sa si mai doarma la statia terminus pina dimineatsa si a 2-a zi iarasi la lucru!Tu ai o impresie tare ingusta si acea impresie si ceea ce ai scris iti arata nivelul tau de cultura!Daca rutierele sunt ,,concenie” de ce nu urci in Taxi?Sau in cel mai bun caz iatsi un propriu automobil si circula Tu singur prin oras ca nimeni sa nu iti creeze disconfort in rutiera!

  7. O.Brega daca sunteti un reporter atit de capabil care stie legislatia R.M. de ce nu aveti curajul sa publicati articole despre actuala guvernare?Ati gasit tema buna pentru articole?Ati mentionat ca ,,Răbdarea mea a crăpat” sa inteleg ca nu aveti nervi de fier, dar acel sofer care pe zi transporta 300 – 400 de pasageri fiecare cu caracter diferit cu ce fel de nevi trebuie sa fie inzestrat? Crede-ma ca odata ce si-a asumat responsabilitatea de a transporta pasageri prin oras el mult mai bine se descurca cu aceast rol!Sa iti ofer eu o rutiera pentru o zi pentru a transporta atita lume crezi ca vei reusi sa nu te enervezi?Daca e atita mizerie in rutiere de ce nu va deplasati cu troleul sau autobuzul?Sunt conduse de tot asa soferi si credeti-ma starea tehnica e cu mult mai joasa a acelor mijloace de transport!Eu snt de parerea ca dumneavoastra pentru a nu sta degeaba la redactie si pentru a primi salariul lunar calatoriti in mod intentionat cu rutiera si aduceti in mod intentionat acel sofer la stare in care sa-i crape rabdarea si apoi va folositi de moment, filmati la telefonul mobil si iata si articolul din ziar, petitia de la primarie si toate celelalte actiiuni pe care le intemeiati!Eu sunt de parerea ca cu ajtorul unui avocat bun toate actiunile dumneavoastra se pot aduna si dupa o pregatire buna de depus o cerere la instanta de judecata pentru a cere despagubire morala, venitul ratat etc.Toti acesti soferi care au suferit pe seama dumneavoastra si acum nu pot sa aduca un ban acasa pentru a hrani familia isi pot reclama pretentiile!
    Sunt multe de spus dar … Sunt student la facultatea de drept si ori crcl cu utiera 129!Sa fiu martor la asa scena as filma si eu un mic video clip pentru a avea si eu probe la actiunile dumneavoastre!

  8. Victore, eram sigur că eşti şoferul de azi dimineaţă, sau vreun martor. Acela a aşteptat sp strig de cîteva ori ca să închidă muzica (Russkoe radio). A trebuit să mă enervez cu nelipsita doamnă grasă şi revolată că i-am luat singura plăcere din acea zi – muzica bună în drum spre servici.
    Tocmai mă întrebam, oare cît să mai somez Primăria şi pe proprietarul rutei 129, ore cît să mai accept răspunsuri de la ei că au avertizat, amendat, concediat cutare şofer, dacă situaţia tot neschimbată rămîne?
    Dar văd că e chiar mult mai mult de săpat. Nu doar şoferii neciopliţi şi doamnele neregulate înţeleg greşit cum e cu drepturile fiectăruia şi nevoia de a coabita paşnic în locurile publice, inclusiv transport. Se constată că şi nişte tineri studioşi, din miile de la drept tot cam atîta înţeleg! Halal societate!

  9. E foarte greu in aceasta societate sa te lupti atunci cind toate problemele se incep acolo de sus de la guvernare si de la toti acei functionari corupti!Problema majora e asta dar nu e chiar asa de grava problema unor soferi care vai de capul lor cum isi fac acei bani!Cu cita raspundere si citi nervi ei reusesc sa-si faca acei bani!Cit e de greu sa conduci o masina in traficul din oras, acolo unde fiecare isi cumpara permisul si merge cum poate dar ei mai au si 15-20 de pasageri sub raspundere!Dar atunci cind cineva are un pricipiu sa demonstreze ca stie legislatia si vrea sa arate ca e mai presus decit un sofer atunci e halal de societate!Eu am fost martor la un caz poate chiar eroul principal erati chiar voi!Doi barbati au urcat la M.Eminescu intersectie cu St cel Mare Tot drumul ei cautau motiv pentru al intimida pe sofer!Cinta muzica la un volum destul de normal!!Cintau careva cintece strain si careva romanesti!Pina la Ciocana ei doar vorbeau intre ei!referitor la muzica precum ca soferul trebuie sa deconecteze muzica!La P.Zadnipru a inceput un cintec rusesc si iaca, temei de a incepe cearta!Au rugat soferul ,sa dea muzica mai incet, dar de ce timp de 20 de minute cit a cintat al gen de muzica si tot la acelasi volum au tacut ca pestele dar cum au auzit acel cintec rusesc gata volumul e prea tare!Asta nui o cearta intemeiata!Ce muzica ruseasca nu e tot gen de muzica ca si acea straina(engleza)!E mult de spus dar cred ca atunci cind scoti o persoana din tepeni, reactia va fi la acelasi nivel!

  10. In primul rind ash dori sa mentionez..ca intradevar se intilnesc cazuri de soferi nepoliticosi sau care conduc rutiera oribil..dar cum sa mai spus sunt cazuri..aceasta nu se refera la toti soferiii…de ce trebuie de spus lucruri urite depre persoane care intradevar nu sunt asha…personal des circul cu rutiera 101 si cei drep sunt multi printre ei care conduc destul de bine si niciodata nu am auzit sa se certe cu vriun pasager…cu toate acestea recunosc ca nu toti sunt buni..de exemplu intr-o zi am mers cu rutiera 184…si acolo personal m-am ciocnic cu un caz de nepolitete din partea soferului…..

  11. In general nu inteleg de ce asa „cini turbati” (cum s-a exprimat deja cineva) s-au legat de capul soferilor de pe ruta 129. incearca tu si condu o zi intreaga un microbus si sa ai de afacere cu porci ca al de tine, si ai sa vezi ai sa ai tu rabdarea soferului de mai sus!!!!
    Nu sunt sofer , sunt ziarist dar spre deosebire de O..bleg Blega mai am o leaca de simts si intelegere omeneasca!!!!

  12. Sint sofer de ruta in Moscova,lucrez de 4 ani aici .Nu este mai usor ca in Chisinau ,dar fumatul la volan in timp ce conduci avind in spate 20-30 pasageri?Cred ca soferul a mers la scoala de la 5 ani.,lipsa de educatie-rabda pina la statia terminus si apoi fumeaza cit incape,cit despre muzica:nu merg nicaieri fara ea si totusi la volanul rutierei o poti asculta la un volum mai mic.

  13. cerute de microbuz circula intre strada causeni si bulevardul dacia 41 ? spunetimi varog

  14. DA,,,,voi comentati,,dar cineva are bani pentru acata shi acumuleaza popularitate,,,,,,,,,,,acel cineva lasa singur sa invisteasca cate 25 mii de euro shi sa pue rutierele lui,,ca lumea sa fie multumita shi el la fel sa nu alerge prin copaci shi tufe sa filmeze fiecare ruta in parte…………..ar trebue sa spuneti multumesc la cei oameni ce au invistit shi avem cu ce circula in toata ziua……………dar ce tine de unii shoferi ce se compoarta urit,,tot pasagerii sunt devina,,,findca dupa bunaziua shi raspunsul,,,,,,se pune intrebarea :cine se urca shi achita din start shi se duce in urma ca sa mai urce cineva……nimeni toti stau inghinfati shi se uita unul la altul de parca ar fi cu ceva vinovat celalalt………daca regulile se incalca de shoferi nu sunt de vina ei ci cei ce fac legea shi o aplca,,,ca nu numai shoferii circula inacalcand regula circulatiei rutiere dar toti din noi……shi dac vedeti pe cineva ce merge dupa regula ziceti,,,,ce dobitok…..rushine sa va fie sa criticati pe altii…cand singuri nu sunteti politicoshi……..Shi tu breca cate ori te-am vazut de atitea ori neras,,,necalcat shi numai spun shi altele

Lasă un răspuns

