Ieri am avut în instanţă o victorie cît o remiză ori chiar pierdere

Judecătorul de instrucţie Morozan, de la Judecătoria Buiucani a admis ieri plîngerea mea în baza art. 313 CCP împotriva ordonanţei de neîncepere a urmării penale împotriva poliţiştilor care, pe 30 aprilie 2008, au suprimat violent un miting paşnic şi legal, au provocat sau doar tolerat o altercaţie stradală în care eu am fost agresat de un dement, şi ne-au ţinut închişi peste 20 de ore, cu încălcarea flagrantă a drepturilor noastre funadmentale şi a regulamentelor obligatorii pentru ei.
Procurorul de la Buiucani Canţer, a decis că nu e nimic grav din ce am reclamat şi eu, şi Ghenadie (fratele meu, care atunci filma protestul meu, dar a fost ridicat pe sus fără menajamente), şi de avocatul Natalia Bayram, care ne asistă generos şi profesionist. La fel, a menţinut această decizie laşă, tendenţioasă şeful lui, Ghervas, care nici nu încheie raportul special adresat lui Gurbulea, procurorul general al RM, ci zice: „dar forţa fizică în privinţa acestuia.”, chiar aşa se termină, cu punct înainte de finalizarea logică a frazei, documentul oficial, în care un organ de verificare a legalităţii acţiunilor forţelor de ordine trebuie să probeze că şi-a îndeplinit misiunea responsabil!
Judecătorul pe bună dreptate a anulat acele documente, dar mă tem că se repetă scenariul 30 august 2006, atunci pentru reţinerea abuzivă pentru mai mult de 40 de ore a 9 oameni, manifestanţi la un protest paşnic, legal, s-au emis 6 ordonanţe de neîncepere a urmăririi penale, toate contestate şi anulate fie de procuratura generală, fie de instanţa de judecată. Acum dosarul e solicitat pînă pe 31 iulie la CEDO, şi guvernul va trebui să explice de ce s-a întîmplat aşa.
Dar vom continua să aşteptăm să presăm pe căi legale. Degrabă şi judecătorul de instrucţie de la Rîşcani trebuie să se pronunţe în privinţa altor două cazuri reclamate de mine şi Ghenadie. S-ar putea ca şi acele două să fie readresate la PG, cum au făcut recent cu două mai vechi, şi nu avem încă nici un răspuns de la Gurbulea. Se coc încet dosarele 10, 11, 12 la CEDO.

Lasă un răspuns

