Am fost la Pepeni, la hram

De fapt sărbătoarea e abia azi, dar cum sunt băiat cu servici de cîteva luni, a trebuit să pun părinţii să primească hramari mai devreme.
Am vizitat o parte dintre rude, am colindat dealurile şi văile să mai văd ce se întîmplă pe acolo, am găsit că biserica nouă de la Răzălăi e încă şantier, dar zidurile deja s-au ridicat pînă la bolţi, o cupolă a şi fost turnată din beton, arată ciudat naosul cela, ca un tub de metrou.
Am întîlnit pe moş Ilie Rotaru, chiar de cîteva ori într-o zi. În faţa monumentului (şi a bisericii, a conducerii asociaţiei agricole Pepeni – fostul kolhoz) am tăifăsuit puţin şi l-am tras de limbă să aflu părerea lui despre celelalte monumente din sat. Zice că atunci cînd s-a permis prin decizia consiliului comunal instalarea monumentului evreilor masacraţi la Pepeni, el era consilier şi a pledat pentru erijarea simultană şi a unuia pentru pepenenii deportaţi cu cîţiva ani mai tărziu. Spune că agentului economic care construia în locul de unde au fost urcate în camioane cîteva familii deportate în iulie 1949 i s-a spus să lase loc pentru acel monument, chiar s-a adus şi o bucată de granit roşu din care să se cioplească ori pe care să se imprime ceva scris, dar că omuleanul nesimţit a tras gard peste acel loc, şi că piatra acum se prăfuieşte fără să se ştie ce soartă va avea.

Acum primar e un tînăr de nici 30 de ani (Dorin Pîntea), necomunist, ca şi majoritatea în consiliul local, şi totuşi nu se schimbă situaţia după un an de la alegerea lor entuziastă.

Am concluzionat că moldovenii sunt căcăcioşi, iar omuleanul a zis că sunt chiar rahaţi. Să fie oare?

P.S. Am găsit azi pe web un sit vechi cu poze şi mai vechi ale celui mai puţin vorbăreţ frate al meu. Una dintre ele m-a înduioşat, mai ales cu titlul şi discuţiile pe care le-a iscat:

Graniţa RO x RM

Graniţa RO x RM

5 Răspunsuri

  1. Brega, ‘geaba zici tu ca nu esti pt familie, ca vrei sa fii tu singur cuc; vad ca iti place sa mergi acasa, ca ti-i la ai tai … poate te lecuiesti de boala, incorigibilule…

  2. Chiar dacă ar fi boală n-aş merge la doftori să mă tratez, mă tem că familia aduce mai multe probleme şi insatisfacţii decît solitudinea şi lipsa ei. Să facă şi întreţină, apere, promoveze familii cine poate şi vrea.

  3. Ho ca nu te-am cerut de barbat, ce te-ai aprins …

  4. De bărbat poţi să mă ceri uneori, de soţ să nu îndrăzneşti, că fac crize de isterie😀

  5. Authorised personel only …

Lasă un răspuns

