A murit moş Gheorghe Briceag

A plecat Omul între oameni. Moş Gheorghe Briceag a murit pe 16 şi nimeni de la Chişinău n-a mers să-l petreacă. Probabil puţin îi mai pasă acum, dar cît era în viaţă îl tot curtau şi unii şi alţii. La recenta aniversare a 80-a de la naştere Comitetul Helsinki al cărui reprezentant voluntar era el pentru toată zona nordică, a făcut şi o conferinţă de presă inopinată pentru omagiat, i-a dus pe gazetari la om acasă. Cred că i-au făcut o surpriză, pînă la urmă bună, că nu l-au lăsat doar cu nevasta şi vecinii.
Se pare că nu prea are rude în oraşul care l-a adoptat, venea din Costeşti, de pe malul Prutului, dar acolo n-a mai avut drept să se întoarcă după ce a scăpat din GULAG. Fusese dus în Siberia cînd încă era minor pentru că i s-a părut regimului că e periculos prin activităţile lui şi opiniile exprimate.
Eu am propus şi colegii mei au acceptat să-l cooptăm ca membru al Senatului Onorific Hyde Park. A participat la cîteva întruniri ale noastre din Chişinău, a fost înb juriul primului Maraton Oratoric, concurs de liberă exprimare de pe Aleea Clasicilor, a vorbit frumos în satele din nord, pe care le-am vizitat în cadrul unui proiect al asociaţiei. A fost şi la pepeni, în satul meu de baştină, a vorbit cu părinţii mei. De cîte ori îl sunam, mai ales de la ţară, le transmitea mereu salutări şi urări de sănătate.
Îmi era ca un bunic sfătos.
Acum regret că nu l-am sunat mai ieri, cînd am mers la Costeşti, în satul lui de baştină, să-i transmită salutări şi impresiile mele…

7 Răspunsuri

  1. „Acum regret că nu l-am sunat mai ieri…”

    Cind moare un om se spune: „Dumnezeu sa-l ierte!”

  2. A fost un om deosebit, pacat ca n-a prins ziua in care zicea ca va sarbatori dandu-si jos barba.

    Socolenco, zi si tu ceva mai destept, daca ai de zis.

  3. Io mă întreb de ce nu i-au respectat voinţa să predea cadavrul şcolii de medicină din oraş, cum a lăsat vorbă cînd era în viaţă?😮

  4. Ce se întâmplă cu Curajul? Nu pot posta comentarii…

  5. E ciudat, eu postez fara probleme, chit că nu prea am timp nici ce să spun. Dar mi s-au plîns mai mulţi, văd şi io că nu se comentează mai deloc :O
    Nuş ce să fie, văd că unii apar cu comentarii de mîine, bine că nu de la anul. Sper că e o problemă tehnică ce va trece degrabă.
    Oricum, ne mutăm degrabă cu gazda, poate va fi una mai puţin problematică şi restrictivă pentru Curaj.Net şi textieri…

  6. Mai mult, puţinele comentarii postate pe Curaj, nu apar când mă loghez. probabil, nu pot nici să postez. Cred că ar trebui să-mi distrugi contul….

  7. nu prea cred că e din cauza ta, mai degrabă e o problemă de server

Lasă un răspuns

