Mi-au cenzurat un no comment

imagine din reportajAzi mi-au interzis să pun pe post primul material. Era un no comment nevinovat, dar şefii l-au considerat neinteresant pentru public şi au decis că nu e bun pentru publicare.
Mă tem că de vină e relaţia veche a lui Val Butnaru cu Todercan şi TeleRadio, şi de asta m-au cenzurat.
Vedeţi mai jos şi judecaţi

Schimbare de faţadă la TeleRadio Moldova

Vara aceasta sediul companiei «Teleradio Moldova» s-a primenit: a fost reconstruită faţada clădirii din strada Mioriţa 1. Tot acolo, s-au afişat cîteva dintre ordinele recente emise de preşedintele Valentin Todercan. De acolo aflăm că o angajată de la radio a fost avertizată pentru rebut de sunet, iar doi membri ai personalului tehnic au fost mustraţi pentru că au venit la lucru beţi.

7 răspunsuri

  1. Puţin probabuil că o să găseşti cel puţin o publicaţie în RM, care să fie total independentă. Oricum, speranţa moare sau zdohneşte ultima…
    O soluţie ar fi să deschizi un post privat de radio. Numai că trebuie să lucrezi la Italia, la negru, vreo câţiva ani, ca să acumulezi mijloacele necesare…

  2. tu cenzurat Oleg?
    kum de le-ai permis, unde-i dreptatea!!!!!!!!!

  3. Nu cred ca e vorba de vreo teorie conspirationista, cum crezi tu, desi, desigur, nu pot sa bag mana in foc.Jurnal a publicat multe articole critice la adresa Teleradio Moldova pana acum. Poate materialul tau nu a fost relevant, poate avea nevoie de alta prezentare. De fapt, care a fost ideea lui? Nu e vorba intotdeauna de cenzura si „relatii speciale”. Cu acelasi succes putea fi publicat, cat si lasat deoparte.

  4. Mă întreabă ieri o colegă uşor cam şefă prin redacţie: „De ce scuipi în fîntîna din care bei?”
    De ce nu, i-am zis, dacă fîntîna pute pot să mă şi piş acolo. Mai ales ca să contrazic proverbul, aplicat de data asta cam eronat, deoarece era vorba de acest text pe blogul meu, în care reclam un caz de cenzură, cel puţin aşa îl tratez eu.
    E ciudat că mă întreabă de scuipat o persoană care a făcut mai anţărţ proteste stradale, inclusiv greva foamei pentru că era cenzurată. Acela ce era, scuipat cu muci pentru că cerea Partidul?
    Azi alt şef insinua că aş fi schizofrenic, pentru că nu accept acel caz ca unul de îngrădire a rebutului şi văd în asta conspiraţii. Eu am precizat că am presupus doar că ăsta ar fi motivul intuit de mine – relaţiile mai vechi între patronul meu şi preşedintele TRM. Dar nu m-aş fi gîndit la asta, dacă nu mi s-ar fi reproşat că am o relaţie specială cu TeleRadio Moldova şi de asta cred exagerat că subiectul e interesant şi pentru public.
    Teza despre schizofrenia mea o împărtăşeşte şi o altă colegă, care n-a pus deloc la îndoială ce le-a relatat mai ieri purtătoarea de cuvinte MAI şi mă condamna vehement, fără măcar să catadicsească să afle şi versiunea mea despre incident.

  5. Nu mă miră deloc atitudinea colegilor tăi de breaslă. Jurnaliştii basarabeni luptă pentru bucăţica de pâine, nu împotriva cenzurii, pentru idealuri etc. Poate peste o generaţie două vor apărea şi pe la noi ziarişti ciudaţi, care să-şi poată permită să spună cum văd ei lucrurile şi, totodată, să nu moară de foame…

  6. daca au cenzurat niste imagini, ma intreb cum vor reactiona cand vei face un articol cu critici … astia te dau in judecata fara sa clipeasca … mai bine tu decat ei, nu ???

  7. Omul zice că a făcut şi el o presupunere despre starea mea mentală, dar dacă un gazetar, fie şi patronul tău te şicanează astfel, cîte poate să facă un poliţist sau securist, mai ales dacă i s-a dat ordin şi ar fi motivat: îţi pune repede eticheta de paranoic şi te scoate din societate fără drept de apel, sau poate unul tardiv, ca Gheorghe david, consăteanul meu închis la psihuşcă pentru că i-a scris lui Breşnev, apoi iarăşi de către regimurile pretins moderne, europene. Ca să cîştige procesul la CEDO… post-mortem, vara trecută.

Lasă un răspuns

