Oratoria bat-o vina!

Ieri am fost invitat la DTV într-o emisiune moderată de Petru Grozavu, alături de Cornel Ciurea, ca să comentăm iniţiativa Hyde Park de a se vota şi aplica lustraţia în politică. Dar m-am simţit al dracului de incomod pînă la urmă (mai ales că aveam şi galerie de trei persoane, cine ştie dacă au văzut emisiunea şi alţii), pentru că n-am reuşit să spun mare lucru. Ciurea, profesor universitar şi politician şmecher, începea să răspundă primul la întrebări, io îl ascultam, n-aveam pix de să-mi notez ideile şi cînd el făcea o pauză nu mai aveam ce să spun, uitam totul, mă bîlbîiam, astfel că vorbea mai mult el. Şi mai frumos. Că io mă răsteam acolo, debitam cuvinte, vorbe, dar nu prea le aveam alese. Pe cînd el excela în expresii academice şi copleşea cel puţin pe moderator şi regizoarea, care îi ţinea numai pe ei în cadru, ori chiar pe Ciurea separat.

Tocmai despre acest concurent la alegerile locale de acum un an mă gîndeam că nu e deloc carismatic, bun orator şi că l-aş bate într-un duel verbal. Căcat! se pare că n-am mai polemizat demult cu vocea, n-am mai putut să mă exprim la microfon şi am avut trac, că de vîrstă nu pot să mă plîng, el e mai bătrîn şi se păstrează mai cu neglijenţă…

Azi, la Curtea de apel Chişinău, avocata Nătăliţa Bayram a pledat foarte bine, însufleţit, argumentat, că tocmai i-a sărit în braţe un implicat în alt proces s-o angajeze pentru viitor că „nu e numai avocat, dar şi psiholog bun”! Se părea că şi completul de judecată e convins de noi (am adăcugat şi io cîte ceva, fără să mai ezit, în instanţe vorbesc mai des decît la microfon, poate nu chiar atît de frecvent ca Ciurea la catedră). Cu toate acestea ne-a respins recursul, făcînd dreptate reprezentantului statului (MAI), care părea să nu aibă argumente şi nici întrebări relevante.

Cui mai foloseşte şi oratoria asta oare?!

+++

Am cerut acum aproape un an de la stat (MAI şi MinFin) recuperarea prejudiciilor cauzate de arestări şi amendări (aş spune deja nenumărare, dar pentru proces am enumerat 7 cazuri între noiembrie 2005 şi mai 2007), dar pînă acum am doar două decizii şi ambele nefavorabile:<!–more–>Judecătoria Rîşcani mi-a respins cererea şi judecătoarea Negru m-a pus chiar să plătesc 100 de lei taxa de stat (deocamdată am plătit doar 70, pentru examinarea cererii de apel); şi – astăzi – Curtea de Apel, după ce a ascultat atent pledoaria excepţională şi însufleţită a avocatului Natalia Bayram şi a părut să fie de partea noastră, a menţinut hotărîrea primei instanţe şi ne-a respins apelul ca nefondat.
Acum avem două luni să scriem un recurs. dacă nici Curtea Supremă nu va considera acceptabil şi legal să primesc despăgubiri pentru hărţuiala poliţistă şi judecătorească, pe la anul nou o să pot să mă adresez la CEDO, unde nu voi mai cere un milion de lei ci de Euro!

3 răspunsuri

  1. concluzie: trebuie reluat maratonul oratoric …

  2. Numai după ce vine un şef nou peste poliţie. Mi-a ajuns cît am stat închis pentru exerciţiu oratoric. mai bine repetăm protestul la bucătărie, cel de pe deal sau reluăm dezbaterile pe la biblioteci.
    Poate punem de-un sit de dezbateri radiofonice, ar asculta oare cineva discuţiunile noastre?

  3. facem un sondaj pe curaj daca ar asculta lumea, sau chiar in strada si vom sti parerile alegatorilor …

Lasă un răspuns

