Conferinţe cu bucluc

Aseară am fost la IDIS, la discuţia cu ambasadorul Ungariei, azi – la două conferinţe la Infotag, şi la ambele mi s-au întîmplat fel-de-fel de incidente.

Aseară eram fără reporter şi a trebuit să decid singur: filmez sau ba. De cum am intrat în sala de conferinţe IDIS, moderatorul s-a strîmbat (mă cunoaşte şi m-a văzut cu trepied, deci i-a fost clară intenţia mea de a filma), apoi s-a apropiat şi mi-a şoptit că ambasadorul acceptă să fie filmat doar dacă va vedea el materialul înainte de difuzare. Mi s-a părut o pretenţie ilegală, nejustificată şi am decis pe loc nici să nu filmez. Mai ales pentru că diplomatul vorbea ruseşte şi postul nu prea acceptă materiale în rusă, iar io n-aveam nici un chef să titrez un reportaj de doi bani. Mai ales, nu vroiam să duc după asta caseta la ambasadă sau să chem varga să mă cenzureze.

Cînd a trecut la întrebări l-am apelat să confirme interdicţia, dar am vorbit româneşte. Nu înţelegea, i-a tradus ceva moderatorul. Din ce a fost întrebat a explicat că la început a pus audienţa în faţa alegerii: să vorbească oficial sau să exprime opinii proprii. Înţeleg că a ales ultima variantă, pentru că nimeni nu s-a anunţat jurnalist…

Cineva mi-a trimis bileţel că mai bine e să filmez, oricum ungurul rusofon nu spune nimic personal. Aşa măcar n-o să mă poată învinui nimeni că am tensionat situaţia şi am speriat sincerităţile diplomatului.

Totuşi am rămas nedumirit, cine a fost cu interdicţia – gazda sau oaspetele. Şi ce părere au despre asta participanţii, cei care ar fi vrut poate să afle ce s-a discutat acolo?

Azi Mihai Godea şi cu alţi specialişti de la PLDM se dădeau de ceasul morţii că guvernarea duce ţara de rîpă. Io nu prea auzeam ce spun, pentru că aveam o problemă tehnică (din acest motiv nici nu s-a pus pe post reportajul), totuşi l-am întrebat în final (era sala plină, dar nu avea cine întreba şi se termina conferinţa la o treime din ora alocată) – dacă mai e şef la Contact, a zis că nu, dacă are legături cu Coaliţia 2009 şi a negat din nou. N-am mai precizat cine îi ţine locul în biroul de la etajul II al sediului oficial PLDM şi nici dacă acea organizaţie demult compromisă face parte din anunţata coaliţie pentru alegeri libere, dar el şi-a exprimat speranţa că va fi la fel de bună ca cea din 2005. Io am strîmbat din nas şi el a zis: „Nu trageţi în pianist, el cîntă cum poate!”. la plecare însă, în particular, a zis că actuala coaliţie de ong-uri e mai slabă, probabil pentru că nu mai taie şi împarte el acolo.

Cu un milion şi jumătate de euroi cea din 2005 (în care s-au compromis nu doar actualii politicieni Chirtoacă şi Godea, dar şi încă „apoliticii” Boţan, Munteanu, Urîtu, Strutzescu, etc) trebuia angajat un pianist mai bun!

Apoi a venit Valisi Palîci, fostul premier, acum preşedinte de partd al „Uniunii centriste”, cum ne asigură el că se numeşte formaţiunea, să lanseze pagian web Tarlev.md şi să pună jurnaliştilor o masă cu mult vin şi şampanie.

L-am întrebat dacă nu e mită mîncarea şi băutura pentru gazetari, el a zîmbit şi a răspuns cal, naiv la toate şicanele mele, ale altora, dar mi-au sărit în cap colegii, mai ales colegele de breaslă, una pentru că filmez cum se aduc bucatele, de parcă asta e relevant, că nu numai tarlev pune mîncare şi băutură presei, iar alta mă hurduca pentru că nu filmez personajul şi după încheierea conferinţei, că ar fi făcut nişte declaraţii trăsnest, adevărat, întrebat fiind de alţi reporteri.

Cît o să mai filmez conferinţe oare?!

4 Răspunsuri

  1. http://video.google.com/videoplay?docid=4519842565190678519&hl=en
    Asadar, publicitatea mascata din emisiunea Fabricat in Moldova de la NIT a fost oprita! Fain! Saracul Tarlev, habar n-are pe ce lume traieste si ce prevad legile.

  2. Culme!
    Mai, Brega, tu ce iti permiti?
    Cum de indraznesti sa tulburi linistea fosti-actuali demnitari corupti, compromisi?
    Daramite curajul jurnalistilor „ca-ca-cur-a-jos-i”?
    Ce, nu vezi ca miroasa urat de tot? Fuuuu…
    Acus exploadezzzzz, scuteste-ma!

  3. Şi azi am fost la o conferinţă, la CCCEC, deja fără incidente, m-au lăsat chiar să intru cu telefonul mobil, adevărat – a trebuit să le demonstrez că îl închid, n-am avut probleme tehnice şi nici discuţii cu moderatorii.
    Dar am evitat certurile tăcînd şi înghiţind în sec, şi aş fi avut ce să reproşez: lui Puşcuţă, şeful stabilimentului corupţiei dar şi colegilor de breaslă. Gazetarii iniţial se întreceau în a pune întrebări comode, facile, apoi nimeni n-a mai avut de întrebat nimic şi omuleanul a fost lăsat să plece fericit că a interacţionat cu presă fără durere, ba chiar cu satisfacţia că i se va face pînîă în week-end imagine de luptător pentru interesele statului şi ale cetăţenilor de rînd.
    Chiar o să mă uit la tv, în ziare şi o să ascult la radio ca să mă conving, ziariştii noştri vor trîmbiţa iar în unison cu presa de propagandă oficială că CCCEC, împreună cu alte structuri de stat au contracarat cazuri de corupţie mai multe şi mai bine ca anul trecut şi că totul e bine sub oblăduirea Partidului şi a mahmurului cîrmaci.
    Bleah!

  4. Oleg, de ce vorbesti necenzurat?

Lasă un răspuns

