Despre proiectul 2009.md

Am aflat despre acest sit cînd deja eram băgat acolo printre catindaţi.

E ciudat că am fost înscris (ori acceptat) al 73-lea, cifră scrisă mare şi pe rucsacul meu (la fel de întîmplător ajuns la mine) şi care înseamnă anul meu de naştere. Dar mai ciudat e că n-am găsit printre cei aproape două sute pe nimeni autopropus. M-aş fi propus chiar eu (cum am mai procedat cu diverse ocazii fără însă a fi susţinut de cei cu drept de vot, care au idei preconcepute). Astfel aş fi încercat iar să testez dacă peisajul actual (de candidaţi propuşi fără voia lor sau cu pseudonim, ca să nu zică cineva-ceva)e o caracteristică naţională (falsa modestie), sau e rezultatul filtrării cenzorilor din umbră.

Am mai văzut că mi-au băgat un CV inexact şi cam învechit, dar n-am încercat să-l corectez pentru că ar fi fost prea mare efortul de comunicare cu surzii şi orbii care administrează situl. La fel cum n-am încercat să descopăr de ce nu pot comenta nici pe Unimedia, nici pe acest nou proiect nmg. Dacă le-ar fi păsat de opinia şi participarea mea, n-ar fi făcut atît de complicată şi descurajantă procedura, nu s-ar fi compromis pînă acum cu atîtea cazuri de cenzurare arbitrară a vizitatorilor şi implicit a clienţilor lor.

Proiectul e bun, salutabil, numai să vedem dacă n-o să-l vîndă vreununui politician cu punga mare şi amator de manipulare subtilă. Dacă aveam mai multă încredere în probitatea şi bunele intenţii ale organizatiorilor aş fi propus chiar eu pe unii dintre cei care deja apar pe listă şi încă o duzină de nume bune.

Acum aflu că au pus şi un termen limită foarte scurt, chiar azi expiră. Deci a durat de două ori mai puţin decît prevede legea pentru alegerile parlamentare. Ce să-i faci, pe internet toate se întîmplă mai rapid şi mai superficial!

P.S.: După ce am scris acest text am încercat totuşi să intervin pe acel sit şi l-am propus pe Ghenadie, fratele meu (puteam cu acelaşi succes să bag acolo toto Hyde Park-ul, oricum, partidele care şi-au delegat liderii n-au găsit mai multe persoane reprezentative cîte aş fi recrutat io din ACI HP ;-)) Imediat a apărut propunerea mea poate pentru că întîmplător tocmai acum se ocupa cineva de pagină. Totuşi văd că încă mai sunt 5 candidaţi cenzuraţi şi aproape 100 de comentarii! Oare cui şi de ce nu plac?

Chiar să nu poată nici cei de la nmg să facă o ladă de gunoi unde să vedem (ca la Indymedia) ce s-a brăcuit şi, eventual, de ce? Cît de grav ar fi fost dacă lăsau să apară instant toate propunerile şi apoi să elimine ce ar fi depăşit regulamentul? Aşa au pierdut încrederea multor vizitatori şi încă n-au cîştigat-o pe a mea!

8 Răspunsuri

  1. Rau ai cautat inseamna… Acolo sunt si oameni care s-au autopropus singur pe ei😉 anume „copilasi” cu anul nasterii 1987-1988, care doreau sa se faca vazuti de colegii de universitate😉

  2. „Proiectul e bun, salutabil..”

    Probabil vroiai sa spui salutar.

  3. Radon, am mai căutat şi azi – tot n-am găsit pe nimeni autopropus, poate aveţi un nume, o legătură? E adevărat că nici alţi candidaţi propuşi de fraţii lor n-am întîlnit, dar recunoaşte că poţi să te rătăceşti în peste 200 de pagini…
    De altfel, cred că măcar legislativul ăsta, virtual ar fi putut să conţină mai puţini deputaţi, 101 parcă e prea mult, risipă inutilă de bani!

    Ioane, ai dreptate, am greşit, dar pun pariu că degrabă şi această derivată a salutului va fi atestată de DEX, nu doar pentru că o foloseam io pînă acum şi, din inerţie, este posibil să o mai ortografiez astfel: salutabil😉

  4. http://2009.md/index.php?mod=candidati&id=121

    http://2009.md/index.php?mod=candidati&id=287

  5. Părerea mea că e cam comic proiectul, neserios cam. Astfel Vladimir Voronin la început făcea parte din Partidul Naţional Român – deci propunerea lui a fost o glumă a cuiva.
    Totuşi susţin proiectul. Vom vedea la final care vor fi rezultatele acestei „joci”🙂.

  6. Gata, m-ai convins şi de data asta. Io probabil n-am scociorît chiar peste tot, doar la fete şi la personaje cunoscute.
    Îmi pare rău că ţi-au intrat link-urile la spam, erau două şi s-a creat un filtru pentru tine, i-ai părut gardianului suspect :p
    Tu de ce nu te-ai propus, Ioane, te-aş fi votat ca şi pe aceşti doi, să-i încurajez să se lepede de modestie. Aşa am fi fost cel puţin patru pepeneni în competiţie😉

  7. Eu sunt asul din mineca si stau in rezerva😀

Lasă un răspuns

