Am aşteptat la MAI şi mi-au venit idei

M-au trimis ieri din redacţie să aduc înregistrări video făcute de specialiştii MAI. Demult mă tot întreb de ce fac asta posturile tv respectabile, dar abia acum m-am hotărît să scriu despre puturoaa colaborîre, după ce am stat aproape o oră să aştept la intrare p(g)reţiosul material.

Nu m-am plictist, am putut să explic pe îndelete purtătorului de epoleţi de la poartă de ce nu l-aş fi informat sau să-i cer voie dacă aş fi avut intenţia să filmez (eram cu camera video în mînă şi el mă întreba scandalizat dacă lucrează), l-am lămurit că ordinele superiorilor, regulamentele, chiar dacă aprobate de ofiţeri, de ministru, nu pot fi mai importante cît să anuleze legile şi constituţia, dar am înţeles că pentru el asta nu prea contează, că doar n-o să stea el să citească şi încă să înţeleagă codurle, cînd îs atît de clare şi uşor de executat indicaţiile verbale.

Am privit contrariat şi chiar îngrozit cum un tînăr îmbrăcat în civil a adus de toartă vreo şapte pistoale cu nişte ţidule ştampilate cu verde, înmîna cîte o armă cu tot cu cartuşe plus actul oficial unei cete de alţi civili, care au dat busna în holul MAI. Îşi ascundea fiecare pe unde obişnuieşte fiorosul obiect, după ce îl examina frugal pe toate părţile, unul chiar l-a băgat într-o pungă în care avea cîteva cărţi, ziare şi alte hîrţoage, apoi ieşeau pe rînd, precipitat. Habar n-am cine sunt şi de ce poartă arme, arătau foarte din lume, unii – total nemilitar.

Am văzut că miliţienii au bancomatul lor special, în interiorul ministerului, avea reclame de bancă a fiului generalului-preşedinte, cum altfel?!

Am avut timp să meditez cu dureri în picioare (de la frig şi de la stat pe loc, neaşezat) la această nefirească colaborare a presei cu serviciul MAI de manipulare a presei. Cameramanii-poliţişti de regulă filmează totul, inclusiv abuzurile hăndrălăilor în uniforme, apoi acestea sunt filtrate şi se dă la presă doar ce e bine şi frumos. Astfel gazetarii devin portavocea u nui minister de forţă secretizat, cu practici criminale şi comportament de mafie, iar patronii de presă îşi penalizează angajaţii, dacă aceia ajung la performanţa imprudentă de a se certa sau de a supăra sursa îndoielnică – serviciul de presă al MAI.

Această nedumerire mi-a fost confirmată chiar ieri, cînd am mers la redacţie şi am văzut că ni s-a dat pentru difuzare un caz minor, lipsit de imprtanţă, din care ar fi trebui să se înţeleagă că bravii poliţişti au descoperit făptaşul, un minor cu antecedente penale, nu faptul că criminalitatea juvenilă a crescut după amnistia de anul trecut, mai ales pentru că închisorile noastre sunt acum fabrici de criminali: intri normal şi ieşi periculos. Iar alţi colegi de redacţie, tocmai au venit cu materiale definitiv compromiţătoare, din care am putut vedea că ştabi mari din MAI şi poliţişti de rînd merg la biliard în zi de muncă (sau de sărbătoare, vorba lui Corduneanu, care ne numea rîsuri şi lepădături pentru că de Crăciun strigăm în stradă la proteste în loc să serbăm acasă ca oamenii) şi acolo bagă pungi cu droguri, pe care apoi să vină muliţia s-o găsească şi viceministrul Zubic să iasă la conferinţe alături de porcurorul-şef de să se dea rotund că – uite ce treabă mare au făcut, numai că pute urît!

Aşadar, credibilitatea MAI este zero, oare cu cît scade din colaborarea cu serviciul lui de presă credibilitatea mediilor de informare credibile?

Lasă un răspuns

