Ce vreau eu, un proiect nou care începe cu stîngul

cevreaueu.com
Deoarece e vorba despre un proiect civic, cu referire la alegeri şi partide precizez că nu e vorba de un mesaj explicit leftist (asta chiar mi-ar place şi aş irata ;-)), ci de un pas greşit cu care începe situl cevreaueu.com
Nu ştiu cine stă în spatele ideii, dar comportamentul pare să fie ca al dezgheţaţilor tehnic dar încuiaţilor în materie de libertate, care au făcut 2009.md
Ăştia tot au impus moderarea contribuţiilor, deci omul va trebui să aştepte ceva vreme să-i fie revizuit mesajul, aprobat dacă nu invers, abia apoi să se aştepte la replici, comentarii, ceea ce face viabil exerciţiul de liberă exprimare, comunicare democratică, polemica asanantă pentru societate, implicarea civică, activismul politic pe web şi în viaţa reală.
Pentru că la prima vizită am fost tratat ca la oricare partid moldovenesc, cu neîncredere, cu ţîstuire, am scris această propunere şi o reproduc mai jos, pentru că nu sunt sigur că va fi pe placul adminilor şi deci acceptată acolo:
Propun, pentru mai multă credibilitate şi implicare civică, să nu se impună moderarea contribuţiilor de pe sit, mai ales dacă aţi impus crearea de conturi şi aţi scris pe undeva că nu vă asumaţi răspunderea pentru conţinut. Veţi putea interveni post factum să comentaţi, combateţi, truchiaţi sau chiar scoateţi de tot un text, dacă acesta va încălca regulamentul paginii şi neticheta, dar şi atunci să fiţi siguri că lăsaţi explicaţii plauzibile, că permiteţi autorilor contestarea deciziei, un arbitraj cu mai multe persoane implicate şi eventuala restabilire a textului dacă se constată că a fost un abuz, o eroare.
Dacă faceţi asta sau măcar propunerea mea va apărea pe pagină, mă angajez să prmovez proiectul pe blogul meu personal, poate şi pe alte pagini accesibile mie😉

Deocamdată ei mi-au răspuns cu un mesaj generat automat:

Iti multumim pentru ca ti-ai scris propunerea. Daca nu au fost incalcate regulile de utilizare a site-ului, propunerea ta va fi publicata in curand.

12 Răspunsuri

  1. prima asociere a „eu”-lui din ce vreau eu.md a fost cu eutv-ul lui rosca.. dar mai rasfoind oleaca am vazut lista partidelor.. contactele lor.

    sa vedem cum merge mai departe

  2. http://www.cevreaueu.com/index.php/Altele/Diverse/Sa-fie-scoasa-moderarea-apriori-de-pe-acest-sit.html

    Ne pare rau ca ai avut impresia ca ai fost tratat urat.

    Ideea este ca nu putem face fata la toate comentariile lipsite de substanta insa pline de critici fara vre-un rezultat care sunt prezente pe multe din site-urile pe care se vorbeste despre viitoarele alegeri si de aceea am zis sa publicam doar propunerile constructive.

    Pentru comentarii exista compartimentul blog unde fost scoasa moderarea comentariilor, daca asta ar insemna a incepe cu piciorul drept.

    Multumim cel putin ca ai pomenit de cevreaueu.com

    Echipa cevreaueu.com

  3. Dragă echipă, nu sunt de acord cu explicaţii, totuşi m-a impresionat intervenţia voastră promptă şi chiar îngăduinţa de a-mi lăsa propunerea pe sit tocmai 24 de ore!
    Păcat că doar atît şi că o să mutaţi subiectul pe blog, ca să se vadă răspunsul vostru, nu sugestia, contribuţia mea. Probabil o voi reformula ca doleanţă pentru partide, care sunt toate în criză de democraţie internă.
    Dar şi vouă, poate pe blog, acolo unde să nu fiu cenzurat, vă voi propune să ieşiţi din anonimat. Transparenţa inspiră mai multă încredere, chiar dacă deseori persoanele, instituţile din spatele unui proiect nu inspiră prea multă încredere.
    Deocamdată situl vostru pare un zid al plîngerii din carton, afişat în PMAN de o sectă discretă, antrenată într-un proiect social…

  4. Pentru că comentariul meu a nimerit la moderare, îl postez pe un site unde sunt sigur că nu va aştepta să fie moderat sau chiar cenzurat. Sincer, m-am simţit umilit de neîncrederea pe care mi-au arătat-o adminii sitului şi nu cred că voi mai posta vreodată ceva la ei.
    Dar iată şi comentariul meu, care aşteaptă moderarea pe situl cu pricina:

    Deorece de la comuniştii depăşiţi şi ramoliţi nu am aşteptat şi nici nu aştept nimic, cunoscându-le mentalitatea, aş vrea să-mi expun câteva cerinţe vizavi de viitoarea guvernare, care sper să nu fie una comunistă.
    Sper că noua guvernare va aigura cele mai largi drepturi, şi nu doar pe cele tradiţionale. Mă refer în special la drepturi pentru minorităţile sexuale, combaterea homofobiei care, momentan, e una sălbatică în RM. Deocamdată, niciun partid nu şi-a inclus în programul său electoral ceva concret referitor la grupurile LGBT, ceea ce mă va determina într-un final să nu particip la alegeri, dacă cel puţin un partid nu-şi va revizui obiectivele, oferindu-le protecţie şi sprijin inclusiv homosexualilor.

  5. Stimate enervant,

    nu inteleg de ce te-ai simtit umilit. In primul rand, dta recunosti ca ai postat un comentariu acolo unde era vorba de propuneri. Pe urma, pe site scrie clar ca lasam criticile la o parte si venim cu propuneri concrete. Plus la aceasta, atunci cand te implici intr-o actiune oarecare, este normal sa vezi care sunt regulile. Mai mult decat atat, daca esti cult, le vei mai si respecta. Comentariul dumitale a fost publicat, fiind moderate doar calificativele care contravin regulamentului.
    Spuneai de comunisti sa sunt depasiti si ramoliti, dar dta folosesti aceleasi metode ca si ei: iti place sa ai tot timpul dreptate si nu suporti sa fii contrazis. Este greu sa respecti o regula simpla, dle democrat?

  6. E un principiu de-al meu, dlor pseudocmunişti, să nu intru pe siturile care moderează şi îmi hăcuiesc comentariile. Pe comunişti aşa îi numesc, pentru că aşa îi percep. De fapt, a fost nişte eufemisme…
    Nici măcar nu ştiam la ce rubrică să postez comentariul. Vai de aşa organizare…

  7. #…este normal sa vezi care sunt regulile. Mai mult decat atat, daca esti cult, le vei mai si respecta…#

    Păi, indiferent că sunt sau nu cult, nu mi se oferă posibilitatea să le respect sau să le încalc, pentru că voi sunteţi Puterea Absolută acolo. Probabil, de aia văsut atât de simpatici comuniştii sau tot ce aminteşte de dictatură.
    Poate sunt atât de alergic la cenzură pentru că permit pe blogul practic tot, accept chiar să fiu numit şi cu cuvinte murdare. La urma urmei, dacă mă deranjează, sunt liber să elimin injuria ulterior. Nu cred că va muri cineva de la un cuvânt licenţios. Doar că suntem cam speriaţi de libera exprimare…

  8. Şi încă ceva. Nu puteţi pune semnul egalităţii între cetăţeanul simplu şi Putere. Eu nu pot pedepsi în mod real Puterea pentru abuzurile pe care le săvârşeşte asupra mea. De aceea este firesc ca uneori să-mi exprima revolta folosind şi câte un cuvânt mai pipărat vizavi de autorităţile dictatoriale şi autosuficiente…

  9. Din pacate, doar prin cuvinte piparate, nu vei pune la punct autorităţile dictatoriale şi autosuficiente…

    Apropo, de ce te plangi pe acest site??? Sau vrei sa spui ca nu ai vazut blogul pentru comentarii de pe http://www.cevreaueu.com?

  10. Parcă am spus că nu intru pe situri care îmi bagă comentariile la moderare…

  11. Repet, comentariile nu se modereaza. Ori nu ai fost atent, ori esti rau intentionat.

  12. Anonimule care nu prea ştii ce vrei de la noi, dar e cert că ne cenzurezi într-o veselie. clientul, vizitatorul sitului ar trebui să fie boierul, chit că aveţi un proiect necomercial şi fără interes electoral. Deci dacă enrvant-ul vă spune că n-a ştiut unde şi cum să publice iniţial, înseamnă că asta a păţit, a fost derutat pe situl vostru, aveţi nevoie sau nu de el, atunci încercaţi să structuraţi mai clar pagina, mai ales că majoritatea vizitatorilor şi alegătorilor în ţara asta nu prea au acces la Internet şi nu ştiu ce şi cum se foloseşte. La fel şi cu blogul, recunosc că nici io nu l-am văzut, dar nici nu mă tentează să intru acolo, acum cînd demonstraţi că nu înţelegeţi deloc cît de important e pentru noi să fim trataţi cu încredere, să ne bucurăm de prezumţia bunei intenţii şi a nevinovăţiei. Nu mai faceţi teoria moderării, ci întreprindeţi ceva ca să ne aveţi ca participanţi activi în proiect, nu doar ca dezamăgiţi din start sau ca victime tacite ale manipulării!

Lasă un răspuns

