Un şofer iresponsabil şi needucat a fost concediat, dar tot degeaba!

CMB 065 - ruta 129Conducea un microbuz pe ruta 129, aparţinînd filmei „Auto Rapid”. Dar făcea asta atît de neprofesionist şi iresponsabil, încît a trebuit să fie concediat în urma unei petiţii adresate Primăriei.
Eu am avut nenorocul să merg cu el şi să mă enervez de dimineaţă. Avea muzica dată tare, conducea ca un descreierat de repede şi cu virajuri bruşte, ba a mai şi aprins o ţigară pe la Universitate. Somat să fie rezonabil a răspuns arogant şi chiar ameninţător.
Atnci îmi crăpase răbdarea, am scris repede o petiţie la primărie, în care am pomenit şi alte cazuri, nu la fel de grave, dar îngrijorătoare prin frecvenţa lor anume pe ruta 129, cu care am probleme de cîţiva ani. Am cerut să se facă ceva ca situaţia să nu se mai repete.
raspuns oficial de la primărie
Constat după cîteva luni că situaţiile tensionate se repetă şi chiar prea des, astfel că sunt dispus într-o bună zi să acţionez în judecată deopotrivă Primăria şi pe proprietarul rutei.

7 Răspunsuri

  1. Oricum, e un mic succes că l-au dat afară pe unul.

  2. Cel mai rau este ca foarte multi soferi asemenea exista, si daca sa-i concediezi pe toti, n-o sa aiba cine conduce microbuzele

  3. Oleg, daca ti’ar propune cineva sa lucrezi sofer pe una din rute, contra unui salariu rezonabil, la volanul unui autoturism destul de bun, ai accepta?

  4. Dacă aş muri de foame şi nu m-ar lua iar bibliotecar sau taximentrist, aş conduce şi un microbuz, dar am permis cat. B doar😉
    Eu cred că e simplu să fii amabil, responsabil, din păcate unii dintre ei sunt brite de la naştere. Azi dimineaţă unul chiar avea pielea pe cap creaţă, probabil e cu creierul lins. Avea muzica dată tare, dar n-a,m mai avut putere să zic ceva, am tot aşteptat să o facă alţii. Degeaba!

  5. pai uite asa, exact ca si tine, am tot asteptat si eu sa o faca altii, sa o faca doamne in varsta, barbati care se respecta, nu de alta, da mie mi’i cam frica de brutele respective, iar nu am prea multa forta ca sa ma apar si ma astept la orice de la ei. de multe ori prefer sa skimb microbusu decat sa suport badaranu de sofer….
    nush ce se mai poate de facut.. :-<

  6. nistre amende mai consistente pot schimba bilanta intregului oras:)

  7. Doar trei – patru lucruri pot schimba radical situatia.

    1. istruire/educare personalului;
    2. norma legislativa (amenzi foarte usturatoare si inevitabile in aplicarea lor pentru nerespectul si ofense, amenintari din partea soferului. Concomitent sanctii si la adresa firmei sau patronului – posesori/prestatori de transport/servicii,
    3. reactia masiva, adecvata si sanatoasa din partea populatiei – beneficiarii acestor servicii. Evident, pentru asta e necesar sa cunoasca legile, regulamente si sa nu fie indiferenta.
    4. si ultima – o instanta in cadrul APL, pe care tot noi o alegem si o intretinem pe banii nostri, totalmente sa fie in serviciul cetateanului si nu a clanului badaran.

    Aş aplica şi o alta tactica – a veni cu propuneri, cu idei inovatoare de colaborare trilaterală:
    – noi (consumatori de servicii);
    – APL (intermediari si instanta de reglementari);
    – prestatorii de servicii(firme, patroni, şoferi).

    Aceasta tactica se bazează pe întâlniri unor grupuri mici în localuri sau la staţii termenus, în transport, dezbateri cu privire la legislaţia, regulamente, acţiuni cultural-informaţional-educational, demonstrarea filmelor documentare despre cazuri negative şi pozitive(de ce nu?), elaborarea unui “Ghid de conduită” pe suport hartie, disc CD, editarea pliantelor informaţionale pentru conducatori auto şi pasageri, difuzarea lor pe rută şi multe alte. Aceste idei se poate de dezvoltat şi mai larg (sunt şi ei oameni cu probleme, nu?).

    De lansat niste campanii, ce zici?
    Inteleg, unde nu dai – crapa. Cam mult de lucru pentru o viata unui om. De vazut parteneri, gata sa sara in caruta.🙂

Lasă un răspuns

