Simbol medieval abominabil pe stadionul din Soroca

stadionsoroca_20090224093633
Stadionul orăşenesc din Soroca afişează stema veche a oraşului de pe Nistru, care reprezintă, printre altele, şi un cap de tătar în suliţă, probabil pentru că această cetate de graniţă trebuia să facă faţă ades năvălirilor din est, preponderent tătăreşti.
Dar, oameni buni, suntem în mileniul III şi acum nu mai e nici legal, nici moral să afişezi una ca asta. la Soroca chiar n-are cine să se sesizeze, nu e nici un urmaş de tătar să se declare speriat, ofensat, ameninţat?
Atunci mă anunţ eu stupefiat şi îngrijorat de afişarea acestui simbol anacronic, monstruos. Cred că trebuie acoperit urgent cu noua stemă, neutră şi politiceşte corectă a Sorocii, sau măcar de un desen graffitti cu orice năstruşnicie modernă paşnică, inofensivă!

16 Răspunsuri

  1. vai, vai, vai…

  2. de ce zici stema veche?
    am gasit aici
    http://www.primsoroca.md/
    stema.. si vad ca e aceiasi ca in imaginea ta

  3. back to basics. pe mine nu ma indigneaza.

  4. Pavele, dar problema e foarte gravă, mai ales că una ca Diana ironizează iar Arturaş chiar crede că e normal să ne lăudăm cu ţepele lui Ştefan Vodă sau capetele de tătar din parii de la poarta ogeacului!
    Ce facem?

  5. Ba bine, preferi sa fii asociat cu oile si berbecii din balazile unde moldovenii sunt smeriti si resemnati? tu exagerezi, eu ma mindresc cu trecutul nostru, cu lideri viteji care au luptat pentru idealuri si au aparat acesr pamint, inclusiv de tatari.🙂

    PS: cind ne bucuri cu textul cu „Uritu”?

  6. imi si inchipui semnarea unui acord de colaborare dintre soroceni si comunitatile de tatari din ukraina, polonia sau pe unde mai sunt ei.
    nu e in regula stema
    locul la asemenea imagini e in cartea de istorie.. nu pe documente
    p.s. sunt pavel.. doar ca lene sa trec in profil inapoi acu🙂

  7. Arturel, dar de ce ne-am deranja că unii din triburile canibale se mai mîndresc cu asta şi vor să păstreze tradiţia, că unii consideră de mare onoare să te sinucizi cu bomba la piept în moschee sau sinagogă, îs oameni curajoşi, originali, să le apărăm identitatea?
    Nu mai scriu despre Urîtu pentru că ProTv-ul mi-a acceptat comentul, la mine era doar de rezervă, dacă m-ar fi cenzurat, am publicat aici fără să vreau.
    http://www.protv.md/stiri/social/despre-libertatea-intrunirilor-in-profunzime.html

  8. Domnu’ Brega, calm, usurel. Spre deosebire de dumneavoastra sorocenii nu sunt paranoici si nu dau cu tifla in istorie. Daca nu stiati, nimeni nu a iesit la vanatoare de tatari in acest mileniu III, pur si simplu cei din Soroca arata ca se mandresc cu gloriosul lor trecut, atat. Mie mi se pare ca sunteti cam stresat, relaxati-va, mai cititi niste poezii, beti o cafeluta. Daca simbolurile nationale vi se par anacronice si monstruoase, plecati in Groenlanda, acolo sigur nu veti avea parte nici de anacronii si nici de monstruozitati.
    Numa’ bine!

  9. doar o intrebare….
    da capu de bou de pe stema moldovei nu va deranjeaza?
    o propunere datzi sa il scoatem, facem un grafitti frumos in locu la…

  10. Dupa alegeri mai crezi ca traim in Mileniul III?

    Eu vad o parodie a milenului III. La fel si cu imnul „Desteaptate romane”: unii spun ca in el din start romanul e facut prost. O fi el foarte desrtep?!

    Sincer sa fiu, mie chiar imi place stema si in aceste momente ar trebui sa ne amintim ca am tras in tiapa ca sa aparam tara de popoare de care toti se temeau. Poate macar astfel nu ne vom lasa trasi in teapa de comunsti.

  11. Dragă Oleg, poate ai comenta şi stema Bălţiului, am văzut CV, te tragi de acolo. Dacă capul de tătar te deranjează, poate î-ţi spune ceva arcaşul în zale ruseşti de pe stema Bălţiului!!! Cu adevărat istorie🙂.

    • nu mă deranjează tare zalele unui bălţean străvechi, dar merci de coment, mi-am amintit de problema asta ruşinoasă, poate mîine, cînd merg la Bălţi, o să dau o fugă şi spre Soroca😉

  12. bineinteles ca simbolurile nationale nu trebuie refacute, retusate de fiecare data cind ne pare noua e ceva……anacronic, dar nu tre sa uitam ca traim in mil.III, cind unele dintre elementele acestor siimboluri nu mai sunt atit de relevante. Consider ca capul de tatar tre sa ramaie in analele de arhiva, iar Soroca ar avea o stema destul de …istorica si fara el.

  13. The official debut on the worldwide broadcast of the long waiting new video of Lady Gaga is fact.
    This is another video challenge of the eccentric singer offered to his fans, the single Alejandro – part of its latest album – The Fame Monster, which came at the end of 2009.

  14. scascacs

  15. One of the best games to play online are Ben10 Games

Lasă un răspuns

