De ce nu mă găsesc pe listele electorale?

Sunt plecat de aproape două decenii din sat. În timpul studenției, cînd era obligatoriu, aveam viză provizorie la cămine, dar acum, de cînd toată Moldova a devenit o suburbie a Kishingtonn-ului, am în buletin adresa de domiciliu la părinții mei, acolo unde am singura proprietate (parțial, împărțit la 7), și unde merg ades la rude, la votare.
Dar de fiecare dată sunt scris în listele suplimentare pentru că nici eu, nici frații mei plecații în lumea largă nu ne găsim acolo unde ar trebui să fim, pentru că n-am anunțat autoritățile că suntem plecați definitiv din localitate. Măcar și pentru că am votat o dată, de două ori ar trebui să se actualizeze listele și să apărem, mai ales cei care votăm permanent, sau participăm la votare (că io în ultima vreme ștampilam pe to(n)ți).
Acum, că ne-a făcut partidul zi de odihnă și de votare miercur, de ziua imnului Deșteaptă-te, române!, nu prea cred că o să merg iar la țară, pentru că voi și lucra, de aceea am mers în ultima zi permisă la pretura Buiucani să anunț că vreau să votez acilea, unde stau mai des. Mi-au luat o cerer, copii de pe buletin, dar mi-au dat la schimb numai o fițuică, pe care scrie numărul și adresa secției de votare. N-AM NICI O ALTĂ CONFIRMARE CĂ MI-AM ANUNȚAT INTENȚIA DE VOT!
Și iată că primele probleme apar cînd încerc să verific listele. Deocamdată pe situl chisinau.md nu m-au găsit acolo unde am anunțat că vreau să votez, a trebuit să mai completez și un formular electronic cu buletinul de identitate în dinți. Dar, contrar promisiunii că voi fi lămurit în două zile, nu știu nici acum dacă sunt sau nu pe listă, ca tot omul.
Voi mai merge după 14 să văd dacă au afișat listele pe hîrtie și dacă sunt și eu acolo. Dacă nu, mă tem că nu prea voi putea sancționa pe nimeni în instanță, pentru că nu mi-au lăsat niciun act doveditor, dovadă că procedura a fost gîndită astfel, ca să nu prea le creeze probleme, dar voi continua să zbier pe internet și în alte spații publice că sunt lipsit de un drept fundamental, dreptul de a alege (și de a io votat, de data asta, din cauza cenzurii și a discriminării, nu vom avea niciun candidat independent, nici măcar pe Maia Laguta!).
Halal democrație!

Lasă un răspuns

