Chirtoacă – ca Diacov, Greceanîi şi Voronin

Ieri Dorinel a apărut la tribuna PL să se laude că s-a ţinut de cuvînt, a adus democraţia şi libertatea, dar şi că revine la Primăria Chişinău, aşa cum a promis de atîtea ori.
Nu l-am întrebat unde-i e capitala europeană, dacă avem primar declarat astfel deja de peste o jumătate de mandat, dar am îndrăznit să-i cer socoteală de ce nu e la serviciu în prima zi de muncă după electorală.
Tînărul politician a început s-o dea cotită, iar unchiul său a sărit să mă lămurească: funcţia de primar înseamnă să vorbeşti cu oamenii, şi el e printre oameni acum!
Nu neg, în public şi printre colegii lui de formaţiune erau mulţi chişinăuieni, iar un edil e bine să fie şi printre străini, oaspeţi ai capitalei, sau să fie el oaspete pe aiurea.
Dar atunci cînd face conferinţe (plicticoase, inutile) la sediul partidului, la ora cînd e plătit de noi să fie primar, nu vicepreş de formaţiune politică, ar trebui să ştie şi să admită că nu e mai breaz decît Dima Diakov, Zina Carabina sau Vova Vertaliot, care folosesc şi pentru a merge la sauna pkrm transportul şi alte resurse publice.
I-am spus-o şi repet, voi regreta votul acordat PL (la întîmplare, nu pentru că aş fi încîntat de ei, dar trebuia să votez astfel o schimbare măcar de faţadă), dacă nu scap cu această ocazie de un primar ca Dorin Chirtoacă. Ducă-se în parlament (vicespeaker sau chiar preşedinte), sau în guvern (la orice funcţie în care e nevoie de oameni bine intenţionaţi, carismatici, dar ineficienţi practic!

4 Răspunsuri

  1. Iată acum mai vii de acasă, dle Brega. Gândeşti politic, fără partizanatul ieftin al unei “inimi” proaste şi fără părtinirea greţoasă de partid. Din păcate, dacă vei zgâria un pic (numai un pic!) obrazul oricărui “democrat” de la noi vei da, negreşit, de şoricul comunist. Fiecare dintre ei crede că abuzul, fărădelegea, minciuna, demagogia sunt inadmisibile, dar… numai pentru alţii, nu şi pentru ei înşişi. Exemplul dumitale e clasic. Semnificativă e şi reacţia “unchiului-preşedinte” M. Ghimpu. Ce înseamnă să spui că “un primar trebuie să fie cu poporul”?… A fi la modul general, fără obligaţiuni şi fără treabă, “cu poporul” nu e oare acesta laitmotivul unei demagogii comuniste care ascundea (şi mai ascunde) nimicăfacerea şi iresponsabilitatea? De altfel, M. Ghimpu este un fel de voronin pe dos, care, mă tem, ca orice haram primar şi fără oprelişti interioare (care, la om, ţin de inteligenţă, cultură, bun-simţ etc.) va produce (încă) multă stricăciune în grădina democraţilor. Da-or Dumnezeu să nu fie aşa, dar…

  2. imi pare rau sa citesc asa ceva pe blogul „emeritului” nostru jurnalist, dar sunt convinsa ca este o viziunie proasta..cunoscindu-l personal pe domnul Brega incerc sa fiu ingaduitoare cu d-lui…………..good luck🙂

  3. Dragă arheofil(ă), ce crezi că e o viziune proastă: opinia mea despre politicieni, sau comentariile de sub textul meu?
    Un istorician cred că ar trebui să fie – mai abitir decît jurnaliştii, medicii, funcţionarii publici – neutri, reci, distanţaţi, de-asupra patimilor politice, preocupaţi de explicarea fenomenelor trecute, actuale, eventual viitoare, ci nu de susţinerea partizană a unor gîndăcei cu aspiraţii efemere, neimportante pentru istorie.
    Nu prea cunosc amatori de arheologie, şi mai ales din acei care să abdice necondiţionat de la menirea şi condiţia lor, dar m-aş bucura să continuăm comunicarea, poate astfel îmbogăţim ambii.
    Mai scrie măcar şi anonim(ă), îndrăzneşte!

  4. Voi scrie, cu siguranta, macar si pentru faptul ca ai avut indrazneala sa-mi schilodesti numele profesiei…….permite-mi sa-ti aduc aminte , stimate jurnalist, ca profesia mea se numeste ARHEOLOG, respectiv, eu, care o profesesz, ma numesc arheolog, si nicidecum arheofil (oi fi eu poate tinara pe aceste meleaguri ale stiintei, da cu siguranta nu sunt doar o prietena a acesteia)………iar in ceea ce priveste neintelegerile vis-a-vis de articol/comentarii, pai iti zic k nu am fost de acord cu articolul………….pina la a fi istoric, sunt cetatean al acestei republici si locuitor al Chisinaului, si anume din aceste considerente risc sa-mi expun parerea……….da, o fi Chirtoaca un „gindacel cu aspiratii efemere”, dar , daca Domnia Ta imi aduce drept exemplu macar o singura persoana care incearaca sa faca mai multe pentru orasul acesta si locuitorii lui (in pofida tuturor piedicilor care i se pun si a tutror mizeriilor ce i se incrimineaza) voi accepta, cu capul plecat si convinsa ca ai dreptate…………problema e ca trebuie sa mi le mai si argumentezi (meritele unui alt potential primar – sa ne limitam aici numai la acest subiect)…………si din nou succes : ) (imi cer scuze daca lipsesc absolut toate diacriticile din textul meu, incearca de ma iarta/intelege)

Lasă un răspuns

