Azi le-am aruncat tuturor mănuşa

De fapt exagerez, mai rămîn mulţi neprovocaţi, sau unii care m-au provocat şi va trebui să le răspund pe măsură (de exemplu şefului, care mă pune pe mine să plătesc maşina avariată în timpul muncii).

Azi am scris la Primărie declaraţie prealabilă pentru protestul pe care tot eu l-am propus pentru 27 septembrie, ca să punem cruce pe secretele KGB, dar şi pe frica din noi. Ajunge, am stat două secole cu frica în sîn, două decenii cu grija lor, doi ani închişi în casă, cînd erau motive şi pretexte de ieşit în stradă cîte vrei.

Apoi (sau între timp) am intrat pe la CCA şi Vocea Basarabiei şi le-am înmînat cîte o citaţie pentru procesul din 17 septembrie (ora 14,30, jud. Rîşcani, Chişinău), la care dacă nu se prezintă nici de data asta ca să mai tragă de timp, sau dacă judecătorul nu va dori să examineze cauza în lipsa lor, la mai mult de un an de la adresarea mea oficială, atunci mă voi duce direct la CEDO cu jalba-n proţap. Tocmai am obţinut dovada că se poate găsi acolo dreptate (Hyde Park a primit deja o parte din bani, iar avocatul zice că şi compensaţia morală pentru mine e deja avchitată de Guvern, deci rămîne doar să merg la bancă, la fel ca ceilalţi colegi ai mei hărţuiţi, maltrataţi de-a lungul anilor, de cei care habar nu au ce înseamnă drepturi fundamentale, sau fac ceva pe ele cu nonşalanţă de pitecantrop (şi cavernicol, ar zice mama sau nevasta lui Paul Goma).

După Urecheanu, Ursu, Susarenco şi alţi prefăcuţi necomunişti, vom demonstra că şi VB are comportament totalitar şi încalcă prin cenzură un drept inalienabil la exprimare, fără discriminare.

11 Răspunsuri

  1. manusa sau matusa ?

  2. pe mătuşă n-o arunc, e bună (oricare dintre ele), şi nici nu le-ar merita, oricine dintre ei😉

  3. Daca vreai ca tie sa ti se repsecte drepturile, trebuie si tu sa respecti drepturile altora! A filma lumea pe strada fara acordul ei si apoi sa pui filmul pe net, daca nu stiai, este o grava incalcare a drepturilor omului!

    • Omule, e încurajator că eşti dintre cei care cred în drepturile omului. Dar mai fă un efort, argumentează juridic ce ai scris mai sus. Arată o lege internă care apără dreptul cetăţeanului de a nu fi filmat în spaţiul public şi, eventual, un act internaţional care apără acest drept.

  4. băgat: http://www.curaj.net/?p=23895

  5. De acord cu cele expuse de tine, Oleg, însă voi face doar o mică precizare. E vorba totuşi de „alţi” colegi sau „unii” colegi, în loc de „ceilalţi” (…”deci rămîne doar să merg la bancă, la fel ca ceilalţi colegi ai mei hărţuiţi, maltrataţi de-a lungul anilor…”), pt că se creează impresia că toţi hydeparkiştii care au suferit într-un fel sau altul din cauza statului totalitar şi poliţienesc RM au fost „despăgubiţi” pecuniar în uma judecării cazutrilor de încălcare a drepturilor omului de CEDO. E vorba totuşi doar de o parte a lor, în funcţie de gravitatea delictului colaboratorilor de poliţie comise vizavi de ei. Oricum, amănuntul nu este esenţial, în cele de urmă contează că s-a făcut dreptate şi că guvernanţii comunişti şi supuşii lor cu epoleţi au înţeles, sper, că justiţia, adevărul, dreptatea (aşa restrânse cum sunt ele pentru condiţia umană) nu sunt închise în ţarcul lor şi gestionate la bunul lor plac.

    • Ai dreptate, Gicule, dar nu uita că avem foarte multe dosare în instanţe interne, şi, acum, cu precedentele create, vom obţine toţi compensarea pagubelor, dacă nu în instanţele interne (poate se schimbă optica lor, condiţionat de noua guvernare), atunci tot la CEDO. Nimic nu se pierde şi nu trebuie uitat!

  6. 🙂
    G am o vagă impresie ca şi de data asta ai luat-o în brate
    ???

    La partea cu : „Oricum, amănuntul nu este esenţial, în cele de urmă contează că s-a făcut dreptate şi că guvernanţii comunişti şi supuşii lor cu epoleţi au înţeles, sper, că justiţia, adevărul, dreptatea (aşa restrânse cum sunt ele pentru condiţia umană) nu sunt închise în ţarcul lor şi gestionate la bunul lor plac.”

    Cum s-a făcut dreptate ? v-au plătit daune
    Dar s-a remediat altceva ?
    Ce sa întâmplat de exemplu cu cei ucişi ?

  7. Mă refeream strict la membrii Hyde Park, nu la victimele din întrega RM sau întreaga lume. Cuvântul „despăgubire” l-am luat în ghilimele pt că şi acesta e un fel de a spune, nu pot să ştiu exact care au fost daunele provocate, mai ales pe termen lung, de cei cu epoleţi. Nu putem cuantifica exact suferinţa şi nedreotatea, însă justiţia europeana o poate face cu instrumentele ei, aşa relative cum sunt. Doar nu ne-am propus să vorbim de adevăr, dreptate etc. în terrmeni metafizici, ci mult mai modeşti, mai lumeşti, că locuim pe Pământ, nu pe Lună, nu-i aşea?

  8. Gloria vorbirii în pustiu
    http://www.curaj.net/?p=23964

  9. fas! http://www.curaj.net/?p=24169

Lasă un răspuns

