Azi am contestat decizia „agentului constatator” şi l-am reclamat şefilor

SIAR a CGP, Chişinău, str. Tiraspol 11
Comsiariatul General de Poliţie, Str. Tighina 6

Reclamaţie

Subsemnatul, Oleg Brega, vreau să contest prin prezenta comportamentul şi atitudinea angajaţilor Poliţiei Rutiere, care au investigat circumstanţele accidentului de circulaţie din 1 septembrie 2009, iar la 2.09.2009 au emis decizia de sancţionare a mea cu 50 unităţi convenţionale şi 6 puncte de penalizare.
Agentul constatator Nicolae Scurtu a fost anunţat la 902, imediat după accident, că este aşteptat la intersecţia străzilor G. Bănulescu-Bodoni cu 31 august 1989. probabil apelul a fost înregistrat la ora 10,45, dar poliţistul a venit după ora 12, la mai mult de o oră şi jumătate distanţă, timp în care circulaţia putea fi blocată în stradă din cauza automobilelor accidentate. Dumnealui ne-a reproşat că n-am venit direct la oficiu şi l-am deranjat să circule prin traficul matinal anevoios. Vorbea răstit, nu s-a prezentat şi nu s-a interesat despre circumstanţe, a desenat o schemă aproximativă cu poziţionarea automobilelor accidentate, ne-a pus să semnăm fără explicaţii după care ne-a înmînat cîte un bon, ca să mergem la expertiza narcologică şi a dispărut. Ne-am deplasat la sediul Poliţiei Rutuiere, am trecut expertiza narcologică, pentru care am fost puşi să plătim cîte 20 de lei, fără să ni se elibereze vreun act care ar confirma rezultatele expertizei, sau faptul că ni s-au incasat ban. Apoi a trebuit să aşteptăm o zi de muncă întreagă, fără să ştim cînd şi cum se va termina aşteptarea noastră.
Dl. Scutu a venit de cîteva ori, dar motiva că are multe accidente în acea zi şi dispărea în scurt timp, astfel că un grup de 10-15 cetăţeni îl aşteptau sub uşă, la bir. 109, şi afară, unde ne-a scos de cîteva ori poliţistul de gardă.
Abia la sfîrşitul orelor de muncă poliţistul a venit şi a început să invite lumea în birou, în ordinea în care s-au accidentat. Noi am intrat abia la 20.00, după mai mult de şapte ore de la producerea accidentului. Noi eram obosiţi, speriaţi, iar dl. Scurtu era iritat şi agresiv. Îi brusca pe toţi, îi repezea impardonabil. A pus pe un coleg al lui de birou şi a întocmit în grabă procesul-verbal, apoi ne-a înmînmat cîte o citaţie pentru a doua zi, să venim după decizie.
Şi pe 2 septembrie, la biroul 112, am avut de aşteptat cîteva ore, chiar dacă citaţia conţinea şi ora la care trebuia să mă prezint, deci presupunea că s-a făcut şi o ordine, ca să nu se creeze iar coadă!
Cînd totuşi am fost acceptat înnăuntru, un alt poliţist iritat m-a întîmpinat cu strigăte şi huiduieli, de parcă ar fi avut ceva personal cu mine şi cu alţii dintre vizitatori.
Am încercat să-i explic cum s-a produs accidentul şi cine cred că e vinovat de provocarea lui, dar reacţia a fost virulentă şi mi s-a anunţat scurt că trebuie să plătesc amendă, fără să se mai uite prin declaraţii şi celelalte documente. Am spus că nu sunt de acord cu decizia şi că o voi contesta, dar domnul poliţist a insistat să merg să achit amenda, altfel nu îmi eliberează nici permisiul de conducere, nici copia dosarului de care aveam nevoie şi eu şi celălalt şofer pentru a merge la asiguratori. Am fost nevoit să caut o bancă, să achit cu un card bancar, pentru că nu aveam atîţia bani la mine, şi să revin la acelaşi birou pentru a sta iar la coadă şi a primi într-un final actele necesare.
Consider că toţi poliţiştii implicaţi în investigarea acestui caz s-au comportat descalificant şi ilegal pentru un agent de circulaţie, şi trebuiesc traşi la răspundere pentru felul în care interacţionează cu cetăţenii, care şi aşa sunt stresaţi din cauza accidentului, de care se fac sau nu vinovaţi, dar care le-a cauzat daune materiale şi morale enorme.
Deoarece au examinat cazul meu superficial, tendenţios şi cu încălcare de proceduri legale, am scris o contestaţie prin care am cerut să fie re-examinat dosarul, şi presupun că astfel procedează mai mulţi cetăţeni, pentru că atitudinea agenţilor constatatori le trezeşte neîncredere şi suspiciunea de neprofesionalism.
Rog să fie admis demersul meu şi cazurile relatate să fie examinate minuţios, avînd în vedere toate aspectele invocate, să fie penalizaţi poliţiştii responsabili, dar şi superiorii lor, care n-au prevăzut pînă acum mecanisme de evitare a cozilor şi subiectivismului poliţienesc. De asemenea, cer răspuns în scris la petiţie.
16 septembrie 2009
SIAR a CGP
Chişinău, str. Tiraspol 11
(Comsiariatul General de Poliţie,
Str. Tighina 6)

De la Oleg Brega, n. 1973
Dom. s. Pepeni, r. Sîngerei
Tel. +373 693 508 94

Reclamaţie

Subsemnatul, Oleg Brega, vreau să contest prin prezenta comportamentul şi atitudinea angajaţilor Poliţiei Rutiere, care au investigat circumstanţele accidentului de circulaţie din 1 septembrie 2009, iar la 2.09.2009 au emis decizia de sancţionare a mea cu 50 unităţi convenţionale şi 6 puncte de penalizare.
Agentul constatator Nicolae Scurtu a fost anunţat la 902, imediat după accident, că este aşteptat la intersecţia străzilor G. Bănulescu-Bodoni cu 31 august 1989. probabil apelul a fost înregistrat la ora 10,45, dar poliţistul a venit după ora 12, la mai mult de o oră şi jumătate distanţă, timp în care circulaţia putea fi blocată în stradă din cauza automobilelor accidentate. Dumnealui ne-a reproşat că n-am venit direct la oficiu şi l-am deranjat să circule prin traficul matinal anevoios. Vorbea răstit, nu s-a prezentat şi nu s-a interesat despre circumstanţe, a desenat o schemă aproximativă cu poziţionarea automobilelor accidentate, ne-a pus să semnăm fără explicaţii după care ne-a înmînat cîte un bon, ca să mergem la expertiza narcologică şi a dispărut. Ne-am deplasat la sediul Poliţiei Rutuiere, am trecut expertiza narcologică, pentru care am fost puşi să plătim cîte 20 de lei, fără să ni se elibereze vreun act care ar confirma rezultatele expertizei, sau faptul că ni s-au incasat ban. Apoi a trebuit să aşteptăm o zi de muncă întreagă, fără să ştim cînd şi cum se va termina aşteptarea noastră.
Dl. Scrutu a venit de cîteva ori, dar motiva că are multe accidente în acea zi şi dispărea în scurt timp, astfel că un grup de 10-15 cetăţeni îl aşteptau sub uşă, la bir. 109, şi afară, unde ne-a scos de cîteva ori poliţistul de gardă.
Abia la sfîrşitul orelor de muncă poliţistul a venit şi a început să invite lumea în birou, în ordinea în care s-au accidentat. Noi am intrat abia la 20.00, după mai mult de şapte ore de la producerea accidentului. Noi eram obosiţi, speriaţi, iar dl. Scurtu era iritat şi agresiv. Îi brusca pe toţi, îi repezea impardonabil. A pus pe un coleg al lui de birou şi a întocmit în grabă procesul-verbal, apoi ne-a înmînmat cîte o citaţie pentru a doua zi, să venim după decizie.
Şi pe 2 septembrie, la biroul 112, am avut de aşteptat cîteva ore, chiar dacă citaţia conţinea şi ora la care trebuia să mă prezint, deci presupunea că s-a făcut şi o ordine, ca să nu se creeze iar coadă!
Cînd totuşi am fost acceptat înnăuntru, un alt poliţist iritat m-a întîmpinat cu strigăte şi huiduieli, de parcă ar fi avut ceva personal cu mine şi cu alţii dintre vizitatori.
Am încercat să-i explic cum s-a produs accidentul şi cine cred că e vinovat de provocarea lui, dar reacţia a fost virulentă şi mi s-a anunţat scurt că trebuie să plătesc amendă, fără să se mai uite prin declaraţii şi celelalte documente. Am spus că nu sunt de acord cu decizia şi că o voi contesta, dar domnul poliţist a insistat să merg să achit amenda, altfel nu îmi eliberează nici permisiul de conducere, nici copia dosarului de care aveam nevoie şi eu şi celălalt şofer pentru a merge la asiguratori. Am fost nevoit să caut o bancă, să achit cu un card bancar, pentru că nu aveam atîţia bani la mine, şi să revin la acelaşi birou pentru a sta iar la coadă şi a primi într-un final actele necesare.
Consider că toţi poliţiştii implicaţi în investigarea acestui caz s-au comportat descalificant şi ilegal pentru un agent de circulaţie, şi trebuiesc traşi la răspundere pentru felul în care interacţionează cu cetăţenii, care şi aşa sunt stresaţi din cauza accidentului, de care se fac sau nu vinovaţi, dar care le-a cauzat daune materiale şi morale enorme.
Deoarece au examinat cazul meu superficial, tendenţios şi cu încălcare de proceduri legale, am scris o contestaţie prin care am cerut să fie re-examinat dosarul, şi presupun că astfel procedează mai mulţi cetăţeni, pentru că atitudinea agenţilor constatatori le trezeşte neîncredere şi suspiciunea de neprofesionalism.
Rog să fie admis demersul meu şi cazurile relatate să fie examinate minuţios, avînd în vedere toate aspectele invocate, să fie penalizaţi poliţiştii responsabili, dar şi superiorii lor, care n-au prevăzut pînă acum mecanisme de evitare a cozilor şi subiectivismului poliţienesc. De asemenea, cer răspuns în scris la petiţie.
16 septembrie 2009

Lasă un răspuns

