Cu ce-i mai breaz Chirtoacă decît Greceanîi?

L-am văzut azi pe primar într-o ipostază caraghioasă, din nou – descalificantă: se lăuda pre sine și a adus o grămadă de lume la un loc ca să facă sau vadă asta.
E vorba de proiectul de internetizare a liceelor, după ce a făcut posibilă navigarea gratuită pe internet din principalele parcuri ale Chișinăului. N-am înțeles de ce trebuia atîta fast cu invitarea tuturor mediilor posibile și inimaginabile, de ce trebuiau aduși directori de liceu, elevi și puși toți să vorbească la unison că primarul e bun și Starnet e cicea. Asta a părut cu atît mai scîrbos, cînd unul a ridicat vocea să-l acuze pe tînărul edil liberal de trafic de influență.
Mi-am amintit atunci de o scenă recentă, cînd premierul Greceanîi, care tocmai își anunțase demisia și chiar în acele minute parlamentul i-o accepta cu majoritate de voturi, reducîndu-i Zinei Karabina funcțiile la doar cea de mamă, soție și de… ales al poporului, a mers la UTM, o instituție de învățământ superior de stat, deci publică, să asiste la deschiderea unei săli performante de calculatoare. Și n-avea nici un merit, decît că în funcția pe care o deținea, în loc să caute cuminte bani din buget sau extrabugetari, a mers la unul dintre agenții economici pe care îi avea la mînă (Orange) și i-a obligat să sponsorizeze voluntar și radios acel proiect.
M-am gîndit că o fi mari diferențe între cele două situații, dar mie protagoniștii mi-au părut la fel de ipocriți și iresponsabili.

8 răspunsuri

  1. Da cu chelboşii ce facem, dle?
    Motto:
    Smelo tovarişci v nogu…
    /cîntecel bolşevic/

    E vorba de fapt de o profeţie neîmplinită a lui iu tsu, care însă nu a fost făcută publică. Reieşind din cele scrise pînă la un moment de către C. Cheianu, mă aşteptam la un op cu titlul În prezervativ; despre guvernarea provizorie a AIE. Ar fi fost de fapt o piesă futuristă…
    Desigur, nu am citit opul nou-născut, nici nu intenţionez să pierd timpul, sau barem bani pentru a merge la teatru, mă bazez doar pe prezentarea succintă din Tîmpul. Am impresia că subconştientul ia jucat fiesta «şekspirului» basarabean, motivul aduce a Lumina de A. Lupan. Oricum — mai banal nici că se putea. Nici mai liniar — nu!
    Se va monta, viziona, etc – nu mă interesează.
    Grav pentru mine e că se profanează istoria. Evenimentul de la 7 aprilie e unul profund tragic. Tinerii noştri au fost bătuţi din două părţi — am scris la temă, nu mă voi repeta. E în stilul autorului, reies iarăşi din spusele lui Păduraru, dar şi dintro secvenţă a memoriilor lui Cheianu despre anul 1989 pe care am citito.
    Nu ştiu care este folosul real al unor asemeni asudături /s-a stăruit omul să ne prepare ceva actual de tot!/. Şi din faptul că şi aşa ceva se poate scrie /monta, nu rezultă că chiar şi trebuie să o facem.
    Încerc o propunere, în scopul împăcării cu C. Cheianu, dar şi a reabilitării lui iu tsu ca profet. Ce-ar fi să purceadă imediat la scrierea piesei În prezervativ? Peste circa 2 luni va fi şi deznodămîntul, nu-i va rămîne decît epilogul.
    Iurie Ţurcanu

    Pis. Eu cu adevărat nu înţeleg cum va fi ales preşedintele ţării. Eu ştiu la sigur că comuniştii nu vor ceda; nu 8 sau 18, nici unul. Iar anticipatele sunt de nedorit!
    În contexst mă aştept la un scenariu mult peste scriitura unui Cheianu. Şi bine ar fi să nu avem un nou 7 aprilie, dar cu aşa o înţelegere a situaţiei, te poţi aştepta la orice.
    Piis. Motto-ul se referă la îndrăzneala cu care lib-demii merg spre dezastru /în opinia mea şi recunosc că nu am toate datele problemei/. Şi sincer — doresc să fie bine.
    Piiis. Se vehiculează neoficial ideea abandonării Transnistriei, este după mine un semnal rău. Pe de altă parte — moldovenii de acolo, din satele ce ţin de jurisdicţia Moldovei se dau în cetăţenie transnistreană — pensii mai mari, gazul mai ieftin etc. Este un pericol real de trecerea la
    încălzirea conflictului.
    Şi cu totul în final, dar la temă. Este la noi şi conflictul generaţiilor /ideea piesei/, dar, lucru înţeles chiar şi de anal-istu Dungaciu e vorba de un conflict geopolitic. Încotro Basarabie? Asta-i problema. Cred că Vlad Filat este pro apusean, dar ce este prietenul /am zis mai dur — dvornicul/ lui Lujcov, pe nume S. Urechian? Tov Lucinschi /şeful de facto al AIE/ etc?

  2. Domle IU, situatia intr-adevar e anapoda. Nu l-am citit/privit pe Cheianu sau nu citesc Timpul („Suveran” / ziar propagandistic al deja actualei puteri), si nu-l citesc nici pe „contziul” lor Dungaciu…

    Sa incepem de la 7 aprilie – revolutie – nu de unde?, da cu cine???, stundentii nostri se tem, batrinii lor – nu pot…

    Abandonarea Transnistriei??? S-a ars PSD-ul cu asta, crezi ca PCRM sau AIE sint sinucigasi, numai sa apara vreo premiza ca s-ar la CEDO, fie unii, fie altii… cu intimidari, incalcari, Constitutie, articole etc.

    Ai amintit de Filat, Urecheanu… dar de ce l-ai omis pe Lupu… cum l-a numit la o ceonferinta omul pe blogul caruia ne aflam „Lup in piele de Oaie”…

    Nici 8 si cu atit mai mult 18 cum ai zis nu obitnem noi de la Comunisti. E vorba de principiu… Apune comunismul in Rep of Moldova si n-o sa cedeze… Dar 13 voturi, vazind ca nu se poate de facut nimic si anticipatele sint inevitabile ar putea trece de cea-lalta parte a baricadei… motivind ca: „razboiul politic trebuie oprit si ca sa nu ajungem iarasi la anticipate, vazind ineficienta AIE, am decis sa scot tara din impas cu sau fara comunisti”.

    Cu nivelul culturii politice din Moldova atit ca o sa mearga, cit si n-o sa-si puna (precum Rosca) carierei… Ba mai mult construindu-si chip de „salvator al natiunii”…

    De ce nimeni din analisti nu admite si varianta asta? Nici Dungaciu, nici Bogatu, Negru, sau Botan stind in fotoliile Lorenei Bogza nu admit si asa varianta???

    Eu, de exemplu, am spus-o prietenilor inca pina la alegeri. Am spus ca Lupu, ar putea obtine atitea scaune in Parlament, incit sa stea ca „cateaua pe bostani” – sa ceara si sa i se dea… fie de la unii, fie de la altii…

  3. Oleg, devii penibil! Cit mai ai de gind sa-i faci reclama lui Chirtoaca? 😀

  4. Ioane, ești sigur că asta ai vrut să scrii? Poate pepenibil?

  5. Da, cred ca ai fi fost un conducator ”mai bun” decit Domnul Chirtoaca. Zici ca el se lauda dar om mai laudaros si arogant ca tine nu am vazut.Esti foarte destept dar in zadar te crezi mai presus ca toti…

  6. Brega nu abera ! Please !

  7. Oleg Brega , spune-mi cine-ti sunt prietenii ca sa-ti spun cine esti /acum../ acum vad ca „prietenii” tai , actuali, au devenit cei care scriu la fel ca in moldova suverana sau ca „marazmul” de conciu si cernei…. de acestea scriu aici articole intregi in mesaje si-ti canta-n struna in URA sau invidia sau si una si alta , pe care i-o porti lui Chirtoaca.. AI CLACAT !.

  8. PACAT DE CARTURARIA PE CARE O AI CA O FOLOSESTI FARA FOLOS… Dorin Chirtoaca nu este un sfant , dar macar se straduie sa faca ceva , iar tu lupti numai pentru distrugere…..daca il compari cu „zana ” , halal de prostia ta.. credca multi tineri te socot deja iesit de pe fix sau pus intentionat de cineva sa te tii de coada lui Chirtoaca , ca , poate ceva , ceva vei mai „cotcai „de el.. degeaba iti pierzi energia , mai bine te-ai stradui sa faci ceva folositor in aceasta perioada grea.. ca de criticat e usor !

Lasă un răspuns

