Azi am fost să cer executarea deciziei CEDO


Întîmplător, aceasta a fost pronunțată pe 7 aprilie, cînd guvernarea de la Chișinău (cea de atunci, dar, se pare, cu participarea celei de azi) folosea mulțimea furioasă într-un scenariu perfid, violent și păgubaș, împotriva democrației și a statului de drept. Era decizia cu nr. 4, primele trei au fost publicate simultan, pe 31 martie, toate erau favorabile Hyde Park-ului!
Abia azi am putut să merg la executorii judecătărești autohtoni, să cer aplicarea acelei hotărîri definitive, prin care guvernul a fost găsit vinovat pentru încălcarea drepturilor noastre pe 30 august 2006, și s-a dispus achitarea ca despăgubiri bănești asociației HP și cîtorva dintre membrii și simpatizanții ei persecutați de miliția lui Papuc (în stradă eram 11, au reținut 9 și doar opt s-au plîns la CEDO.
Voi primi curînd echvalentul a 3 ooo de Euro, pentru că mi-a fost încălcat dreptul la miting, am fost deținut ilegal și încă în condiții inumane, în plus, mi-au fost șterse de pe telefonul mobil imagini și înregistrări.
Pentru păcate similare ale poliției și justiției moldovenești m-am plîns și instanțelor interne, cerînd despăgubiri pecuniare pentru pagube greu de estimat. Am deja doua dosare milionul , le numesc așa, pentru că atîta am cerut instanțelor naționale. Primul dosar a trecut toate judecătoriile și a revenit la una de sector, în Chișinău. Se judecă iar pe 5 octombrie și include cel puțin 7 rețineri și 3 amendări ilegale.
Un dosar mai recent se va examina poate prima dată în fond chiar mîine, pe 25 septembrie, tot la jud. Rîșcani din Chișinău. Aici am reclamat trei zile de detenție nejustificată pentru un alt protest pașnic și legal, la 30 aprilie 2008. A existat și o decizie de judecată (semnată de judecătorul Diaconu, de la Buiucani) prin care s-a dispus arestul administrativ, dar avem și imagini video cu reținerea abuzivă a încă trei persoane care asistau doar la acțiunea mea inofensivă de protest. Așadar, priviți și vedeți pentru ce pune CEDO guvernul să plătească despăgubiri și de la cine ar trebui să se ia acești bani!

Imaginați-vă că în următoarele două săptămîni se va dispune achitarea altor milioane de lei pentru abuzuri. Cît mai acceptați, ce știți să faceți contra?

2 Răspunsuri

  1. Trăiască Guvernul Provizoriu, tovarăşi lib-demi!
    Motto: Prost, dar de-al nostr!
    /iu tsu/

    Tot ce vine în ţara asta de la liberali este pentru mine un afront — o spun nu pentru prima oară. A fost dintru început cîştigarea Primăriei cu D Sulac şi alte dudui /era mai bine dacă Filat devenea primar — părerea mea/, apoi Hadîrcă şi Şalaru pe liste, apoi şi mai dihai — Urîtu. Iar Şalaru-ministru este ultima lovitură , de graţie. Plebs valacorum îşi alege conducătorii după măsura sa, aşi putea să mă consolez, nu o fac însă.
    Ceilalţi miniştri? Nu au dosare la mine, sunt tineri, dar o părere despre unii am. Leancă e projenitura lui Lucinschi, Bujor e bun de haiduc, nu de educat noile generaţii. Şi îl au pe Iu Co — cronicarul chelbos este mai educativ, ca exterior cel puţin.
    Rămîne speranţa că acest guvern nu va face mult rău, la bine eu nu mă aştept. Ar fi o mare măgărie din partea lor să se grăbească cu reforma administrativă, dar am mari temeri că anume aşa va fi. Ş. a.
    Că sunt cu bune intenţi, ştim la ce duc ele. Dar în cazul Şalaru şi acestea lipsesc — este convingerea mea fermă şi fondată. Repet, în opinia publică acesta este un şperţar, care s-a folosit din plin de prostia noastră. El e primul vinovat pentru 7 aprilie — iarăşi am argumente.
    Ar fi o consolare că este provizoriu, dacă nu aşi fi şi eu la fel.
    Dată fiind mintea lui Şalaru&co nu mă voi pune în continuare cu ei, deci voi sista activitatea mea pe blog. Rămîn dator cu un text de referinţă /Esenţa a treia/, la care azi nu mi se ridică degetele, nu sunt chiar aşa de grubian. Dar datoria este datorie, o voi onora.
    Pe curînd.
    Iurie Ţurcanu

    Pis. Ca întotdeauna am motive personale: dacă ar fi fost alt ministru la educaţie, poate aşi fi încercat să revin la pedagogie… Dar «canalia liberală» ar putea să mă lase şi fără modestul loc de muncă actual — nu m-aşi mira…

  2. A doua parvenire a prihvatizatorilor
    Motto:1./ Dar acum e TIMPUL vostru şi puterea întunericului
    /Ioşua Nazoreul/
    2./Nu permiteţi celor răi să facă binele!
    /iu tsu/

    Eram criticat că nu ating guvernarea, după cum vedeţi mă corectez cu o mică întîrziere.
    Partea bună mai întîi, ca să nu se zică că sunt părtinitor: oameni tineri, băieţi frumoşi, destul de lustruiţi pe la şcoli bune… Dar nu am înţeles cîţi din ei sunt doca. Se pare că Filat nu e. A făcut omul bani nu a avut timp pentru fleacuri precum ştiinţa. Ştiinţa de a face bani a învăţato, presupun la tehnicumul de comerţ…
    Pentru el păcatul cel mare /din ungherul meu/ este apartenenţa la acea guvernare, cinică non plus ultra, care vorbea deschis: săracii nu au loc în capitalie! Marş la ţară, sau peste hotare, faceţi bani pentru noi şi pentru odraslele voastre. Şi Filat a fost cu Departamentul prihvatizării acolo. Nu-i sunt eu procurorul, dar ar fi bine să ştim că la 1996 corupţia a luat amploare. Şi dacă Snegur nu a putut, apoi Lucinschi nu a vrut să lupte cu ea, a întroduso chiar metodic. Şi de vină nu e doar Kirilîci, ci toţi cei care l-au susţinut, toată camarilia. Atunci au fost promovaţi mulţi tineri, care ulterior s-au compromis grav: Serebrian /zis Argintică/, Leancă /pentru care nu am deocamdată zicere/, Filat şi alţii.
    Filat s-a compromis nu doar la 4 aprilie 2005, toată activitatea sa este o serie de compromisuri. Şi după această dată el nu a fost corect: se putea face opoziţie adecvată comuniştilor; s-a preferat însă lăsarea lor în pace. În aşa caz te lăsau şi ei. În plus se spera la o compromitere totală a lor, lucru care nu s-a întîmplat însă. Din jilţul parlamentului Filat îşi coordona imperiul său, gospodăria sa, am văzuto cu ochii mei, fiind martor la cîteva şedinţe.
    Al Tănase oglî. Iarăşi nu ştiu dacă e doca, ar putea fi. Este un avocat de duzină, fără practică judecătorească. L-a adus în vîrful piramidei tăticu /bravo lui ca părinte!/. Meritul său constă în faptul că familia are gazetă, iar aceasta, vorba clasicului, este un agitator etc, deci ceea ce trebuia lui Filat în campanie electorală.
    Ce a aşteptat poporul? Oameni tineri, necompromişi…
    Este să zicem tînărul Popov /Ivanov etc/ curat «ca cristalul»? O problemă generală: Se transmite genetic kaghebismul? Răspunsul meu ar fi: Da, dar există şi mutanţi. Se mai întîmplă că ce iese din kaghebist devine fesebist, sau sereist; în ultimă instanţă banal sisist.
    Mai are rost să vorbesc de Şalaru A.? Un banal hoţ, care a furat ce i-a căzut sub mînă, uneori mai puţin, alteori mai mult. Şi el va gestiona dolarii americani pentru drumurile noastre! Fac o profeţie: vor fi late aceste drumuri, dar scurte.
    Pe cine l-am scăpat? Dar nu fac un catastif exhaustiv…
    Trec la un faimos parlamentar, pentru a puncta mai bine situaţia, modul populist în care Filat, dar şi ceilalţi, au venit la putere.
    Călin Vieru /zis Cumintele, pentru a nu fi confundat cu adevăratul Călin-Nebunul, vezi Eminescu/. Care sunt faptele «poiliticianului» Călin?
    A avut bani, dar şi un nume — fiul lui însăşi Grig Vieru. Nu şi ce-i din asta s-ar întreba întro ţară normală? În plus care este valoarea politică a regretatului poet? Ce a făcut el în plan politic, adică. Numai rău, confuzie mai exact.
    Peste Prut a susţinut vîrtos PSD-ul. Aici a simulat lupta naţională, mai întîi contra lui Snegur, apoi pentru el, mai apoi contra Lucinschi, ulterior pentru. Şi pro Voronin a fost… Şi din toate astea a făcut averea, moştenită de Călin. Este, în consecinţă, Călin Vieru un tînăr necompromis? Cît de politician este — nici nu întreb, ar fi retoric de tot.
    Destul…
    Iurie Ţurcanu

    Pis. Am zis să fiu cuminte, dar nu m-am putut ţine. Sunt vorba proverbului «paserea ce riscă pre limba sa».
    Piis. Mai sunt şi năuc oleacă, am uitat acasă ciorna şi multe lucruri le-am uitat, dar mă voi corecta curînd.
    Piiis. Se va observa că nu ating activitatea lui Vieru de pînă la 1990.

Lasă un răspuns

