Cum vă place Răstignirea din Timişoara?

Mi-a plăcut din prima această sculptură. Poate pentru că am observat-o din unghiul potrivit, după ce am traversat strada în faţa catedralei din Timişoara şi am privit spre dreapta. Mi s-a părut că e un monument al fertilităţii sau al plăcerilor în doi. Dar cînd m-am apropiat am văzut că se numeşte, cum altfel, Răstignire.
Recunosc, e şi o cruce acolo, dar îmi place poziţia ei aproape culcată, şi o accept ca parte integrantă din societatea noastră, de ce n-ar fi şi ea reprezentată într-un ansamplu sculptural din faţa pestriţei catedrale?

9 Răspunsuri

  1. Ceau

    Eu cred ca nu e tocmai corect ce ai facut tu pentru ca ai pus o poza a monumentului dintr-un unghi subiectiv si acum intrebi ce vedeti?
    Daca voiai o parere clara, neinfluentata de tine, puneai mai multe poze ale aceluiasi monument, din unghiuri diferite si nu iti spuneai parerea ta despre monument.In felul acesta ai influentat opinia celorlalti si ai si limitat-o.
    Plus ca exemplul tau seamana cu acela ca din literele unui cuvant, asezate in alta ordine, poate sa iasa un altul cu un sens complet diferit.
    Apoi din 4 variante propuse de tine , 3 reflecta interpretari necrestine, chiar sfidatoare (tinand cont ca monumentul este asezat in fata catedralei) si abia una o interpretarea mai apropiata de titlul si intentia lucrarii.Ai vrut din nou, subtil, sa influentezi .
    Daca vrei pareri sincere formuleaza altfel aceasta cerere.

  2. Mai Brega cei cu tine??? Ce sondaj mai e si acesta??? Din 4 variante 2 sunt cu caracter sexual (2 kiar netraditional,homo,lesby) …si o varianta kit de kit normala si asta kiar in fata catedralei…

    Te-ai dat in calduri sau ce???

  3. Naşterea Doinei din spiritul oriental
    Pînă a fi paranormal — să fii normal, pur şi simplu!
    /iu tsu/

    După victoria din 31 august 1989 viaţa politică din Moldova s-a domolit şi la Teatrul de vară lumea era chemată /prin octombrie/ de Juna — vestita magiciană, o fiică reprezentativă a orientului. Am mers şi eu, chiar dacă nu credeam în ea, de fapt ca însoţitor al unei prietene paranormale /care azi o face pe mai normala ca mine şi e judecătoriţă/.
    Surpriza mea — pe scenă alături de Juna, în trio, au evoluat doi mari bărbaţi /la modul cel mai direct/ ai neamului: Nicolae Sulac şi Andrei Strîmbeanu, care nu au fost de plancton. Au povestit cum ia lecuit prietena Juna, Nicolae a şi cîntat la rugămintea fierbinte a acesteia. Am înţeles că au şi o asociaţie la temă.
    Repet, eram sceptic, azi regret. Fiindcă cu adevărat Juna a făcut minuni; nu ştiu cum şi cu ce a atins testiculele celor doi, dar iată că ambii s-au reprodus la vîrstă înaintată. De aici şi titlul: Doina Sulac ar putea fi rodul magiei Junei… La fel şi copiii recenţi ai lui Strîmbeanu.
    Supărarea mea: în loc să ne povestească cum Juna l-a atins, cu ce etc, acest bărbat adevărat «face filosofie, politică». Iar noi rămînem ignoranţi la aşa un capitol important — cel al reproducerii. Interesele demografice ale neamului cer ca Strîmbeanu să ne iniţieze în secretele sale /cu ale Junei/, dar şi s-o lase mai moale cu filosofia, că oricum aici e moale de tot.
    Iurie Ţurcanu

    Pis. Titlul e desigur de împrumut. Dacă ştii de unde, ai dreptul să şi comentezi, dacă nu ştii – nu ai acest drept, stimate cetitorule..

  4. Aleshka,Aleshka….multa minte-ti mai trebuie….Cel ”strimb” si lucrurile bune le vede strimbe….nu ma refer doar la in cazul de fata…

  5. Oleg mi-a placut prestatia ta la jurnalTv in emisiunea despre predarea religie, ai fost absolut obiectiv, bravo!!!
    Da tu ce serios esti ateu?

  6. Cu îndrăznelă spre anticipate?

    Mi-au spus nişte neni foarte bine informaţi demult, după alegeri, că vom avea anticipate. Sceptic din fire nu am crezut, azi mă conving — au avut dreptete. /Clar lucru, mă şi întreb de unde au ştiut ariştanţii adevărul?/
    Era clară pregătirea comuniştilor pentru anticipate. Şi să le dăm ce este a lor, ei au fost expliciţi, s-au exprimat destul de clar: vor clarificarea totală a situaţiei. Care este vox populi? UE sau FR? Unirea sau statalitatea în cadrul CSI?
    Şi AIE au dovedit că sunt provizoriu la putere: mulţi miniştri au rămas cu mandat, au modificat Legea chiar. Au adoptat legea despre blocurile electorale, care nu la va folosi la nimic. PD va merge cu alţii, de aceiaşi culoare. PLD şi PL la fel vor merge separat /şi-au împărţit deja presa liberă şi independentă/. «Săracu» Urechian ar putea rămîne singur şi gol-goluţ /fără program, culoare/ în faţa electoratului.
    În contextul anticipatelor devin clare deciziile parlamentului anterior, cum ar fi pragul de 5%. Schimbarea va fi eficace în anticipate.
    Citesc azi ce scrie în Tîmpul şi mă mir. Lupu duce tratative cu comuniştii, nu AIE. Deci alianţa nu există şi Lupul are libertatea de acţiune? Era evident că punctul cu statalitatea este luat din programul PCRM, deci neacceptabil de PL, PLD. Modul în care este tratat Lupu la Tîmpul şi VB ar putea să-l determine spre o soluţie neliniară… Din punctul meu de vedere săptămîna ce urmează e «săptămîna patimilor Lupului». Nu-l invidiez, zău.
    AIE speră să contracareze cu şmecherii legislative, mari adunări naţionale etc, adică să calce în ghimpii anilor trecuţi. Rezultatul e previzibil — eşec total.
    Realist vorbind, soarta R. Moldova a fost bătută în cuie la 7 aprilie 2009. Evident — ciocanul a fost în mîna comuniştilor, dar cuiele au fost ale PL, PD, AMN.
    Asta e! Şi părerea mea e că trebuie să acceptăm soarta acum, la 7 /bun număr!/ decembrie şi să nu ne irosim în alegeri, care nu vor schimba nimic. Dar asta e părerea mea, pur subiectivă. Mi se permite să o am?
    Iurie Ţurcanu.

    Pis. Alegerea lui Geoană va fi un preambul bun pentru cea a lui Lupu.

  7. N. Dabija între psihiatrie şi pedagojie
    Există ceceni şi există ciukceni; primii sunt tăiaţi la falus, ceilalţi la crieri. Şi Dabija este ciukcenul ciukcenilor.
    /iu tsu, anno 199?/

    Reamintesc un caz, care exemplifică teama marilor noştri mahări /pardon pentru pleonasm/ de istoria recentă. Ei cască larg gura despre ce a fost la 1600, 1918. Ce au făcut ei în ultimii ani ai puterii sovietice şi de la 90 încoace se tace. Sau se acoperă cu astfel de generalităţi: au făcut bine, au fost în rîndul celor buni. Da, la 1990 Laie era unul din parlamentarii «buni» de rînd cu alţii ca el /Dobrea etc/. Mai puţină lume ţine minte însă că el a şi hotărît soarta mai multor mandate, folosindu-se de ziarul L&A.
    Cazul care a stîrnit nedumerirea multora: N. Dabija a pledat pro şeful Spitalulşui de psihiatrie Ţurcanu. Nu ar fi grav, dacă nu ar fi concomitent contra lui Nicolae Matcaş, care era unul di liderii MEN la acel moment. /Nu e problema mea să descriu această personalitate, nici Daibîja, în ziarul devenit al său, nu o va face/.
    A fost totuşi Matcaş împăcat cu portofoliul de ministru al educaţiei şi a fost poate cel mai bun din cabinetul Druc. Dar nu şi pentru Laie. Astfel în toamna lui 90 a apărut la Ştefan un băiat dal nostru /azi activist PL/ cu un caiet şi un carandaş în încercarea de a strînge semnături în favoarea lui N. Dabija ca ministru al educaţiei. Avem autoritate atunci şi dacă am zis eu «nu», insul a plecat. Iată cum a început căderea lui Druc şi a cabinetului său.
    Avea motive Laie să pretindă anume la acest jilţ? Formal, da. Scrisese ceva cu caracter pedagogic, îmi pare. Dar ce valoare are toată scriitura unui plagiator, diletant în toate ? Exemplu. Opul său despre Transnistria, copiat după scrieri ideologice ale anilor de război, în care se scapă principalul adevăr despre bieţii mpldoveni de peste Nistru: ei sunt descendenţii ardelenilor, care au fugit de latinie după 1700.

    Iurie ŢURCANU

    Pis. Aşi face vreun pis în altă parte, uşor de ghicit unde, dar nu pot.

  8. nu am votat în sondaj pentru ca nu am văzut opţiunea „altă variantă”. eu vad o singura persoana care face exercitii fizice, iaca…

  9. Ce vezi atunci cind intri pe blog-ul asta?

    a. nimic interesant doar un nepieptanat si o camera;
    b. nimic interesant doar un nebun si textele lui;
    c. nimic interesant doar o camera si un barbos;
    d. nu vad nimic;

Lasă un răspuns

