Am promis că prezint public programul meu pentru TeleRadio. Iată-l!

Azi e prima zi cînd se pot depune dosarele de concurs pentru funcţiile eliberate de Todercan, Gheorghişenco şi Răileanu, după ce Consiliul de Observatori i-a destituit din funcţiile deţinute timp de aproape 3 ani. Decizia a fost publicată în MO, deci timp de 15 zile oricine doreşte să le ia locul şi întruneşte criteriile prevăzute de lege, poate merge la Mioriţa 1 cu actele în plic. Io voi face asta mîine, pe 13 ianuarie, azi însă public aceste acte pe blog şi le expediez în cutia lor poştală.

CONCEPTIE DE GESTIONARE A COMPANIEI TELERADIO MOLDOVA

În calitate de preşedinte al TeleRadio Moldova intenţionez să obţin asigurarea caracterului public, social-util şi transparent al instituţiei, să pun în serviciul tuturor cetăţenilor contribuabili radioul şi televiziunea întreţinute din buget. Astfel, voi cere ca fiecare cetăţean în parte, indiferent dacă aparţine de grupuri majoritare sau de minorităţi, să se regăsească cu problemele şi bucuriile lui/ei în emisiunile posturilor radio şi tv gestionate. Voi încerca să folosesc pentru asta exclusiv fondurile alocate de stat şi eventualele sponsorizări, donaţii.
Astfel voi promova renunţarea treptată la publicitate şi voi cere chiar imediat ca să fie scose din grilă emisiunile comerciale, ca fiind ilegale (în contradicţie cu actualul cadru normativ din RM), voi tinde ca singurele instituţii media audiovizuale publice să asigure informarea, exprimarea, educarea şi distracţia publicului pe banii lui, fără a-i mai răpi din timp şi răbdare ca să consume publicitate, pseudo-reportaje comerciale, false ştiri manipulatorii despre anumite servicii sau produse.
Un accent deosebit voi pune pe neutralitatea şi imparţialitatea programelor şi a personalului, diversitatea şi pluralismul de păreri, mai ales în chestiuni delicate ca opţiunea politică, confesiunea împărtăşită, preferinţele sexuale, ca fiecare curent de opinii – majoritar sau minoritar – să fie prezent pe post, dar să nu devină exclusiv, monopolist, ca purtătorii acestor opinii să aibă acces la o tribună de exprimare. Este imperios necesar ca fiecare cetăţean, aşa cum este, asemeni sau diferit de ceilalţi, să se regăsească în grila de programe şi în modul de actvitate al instituţiei.
Mă voi împotrivi deschis şi vehement presiunilor politice şi economice externe asupra angajaţilor instituţiei şi voi stimula profesionalismul lor, atît al celor cu funcţii administrative, din personalul tehnic, cît şi al realizatorilor de emisiuni.
Voi veghea ca activitatea Companiei să fie atît de transparentă şi accesibilă controlului public, încît să nu poată fi susţinute nici un fel de speculaţii sau acuzaţii de fraudă, suspiciuni că s-ar deturna fonduri, că s-ar da şi lua mită. Pentru asta intenţionez să impun plasarea pe pagina de internet a companiei a actelor doveditoare şi a rapoartelor financiare despre toate cheltuielile şi proiectele instituţiei, declaraţiile de venit ale responsabililor ca să poată fi consultate de presă. Dar şi pentru omul de rînd voi dispune deschiderea unui birou accesibil tuturor, ca să se poată intra acolo direct de pe stradă şi să se recepţioneze sugestiile, reclamaţiile, sau să se ofere imediat informaţii despre activitatea IPNA « TeleRadio Moldova ».
Voi renunţa la proiectele costisitoare şi fără impact ca emiterea prin satelit ş. a., dar voi stimula programele econome, culturale, transmisiunile în direct de la evenimentele politice importante, de interes public, atu serios al posturilor publice, deocamdată sigurele care pot face prompt şi profesionist acest lucru.
Voi propune ca transmiterea în direct a şedinţelor în plen ale Parlamentului să se facă doar la radio şi să se renunţe sau limiteze transmisiunile televizate la o emisiune sau un ciclu tematic săptămînal.
Voi testa, ca metodă de popularizare a serviciilor IPNA, tirajarea în exclusivitate a programelor de emisiuni săptămînale ale Moldova 1 şi Radio Moldova, sau chiar a unor buletine lunare, cu descrierea unor cicluri de emisiuni, acestea ar putea fi pliante tipărite şi/sau CD/DVD-uri imprimate. Astfel s-ar putea încerca promovarea de filme proprii, evenimente extraordinare, voi dispune distribuirea gratuită prin poştă ori la un preţ simbolic a acestor materiale, ca oamenii să recapete treptat încrederea în aceste posturi compromise în ultimii ani. Mai ales pentru a stabili o legătură directă cu publicul contribuabil, pentru a obţine o legătură inversă, îi vom invita să ne scrie, să comenteze activitatea noastră, să evalueze calitatea programelor, să ne sugereze modificări.
Această comunicare directă ar putea duce şi la obţinerea de fonduri suplimentare ca donaţii de la cetăţenii mai activi, mai înstăriţi şi generoşi, mai ales dacă se va obţine rapid restabilirea credibilităţii instituţiei şi a serviciilor sale. Acestui scop primordial îi vor fi acordaţi primii ani de activitate a mea şi a celor care mă vor seconda în funcţiile de directori radio şi tv, de echipa pe care o voi forma ulterior.

Concepţia de gestionare a postului Radio Moldova

În calitate de director al Radio Moldova intenţionez să promovez forma interactivă de comunicare a singurului post public de radio moldovenesc, pentru a-i creşte popularitatea şi încrederea publicului. Voi încuraja emisiunile de liberă exprimare, dezbaterile publice pe teme de actualitate.
Vom încerca susţinerea unei grile cu programe non-stop şi chiar extinderea emisiei cu un nou canal, specializat pe emisiuni culturale. Radio Moldova Cultural (sau Luceafărul) va putea să preia o parte din grila actuală a postului pentru a permite transformarea actualului Radio Moldova într-un canal de informare operativă despre cele mai importante evenimente ale orei, cu transmisiuni în direct de la faţa locului, după care să urmeze neapărat analize şi comentarii cu asigurarea participării în direct a cît mai multor experţi, care să prezinte opinii cît mai diverse şi să faciliteze ascultătorilor formarea propriilor concluzii, păreri despre fenomenele relatate. Săptămînal sau chiar mai des să li se permită şi ascultătorilor să-şi exprime public opiniile, să participe la dezbateri cu sau fără specialişti, funcţionari, politicieni în studio.
Cred că cele mai bune emisiuni, realizate cu mare efort financiar şi organizatoric pot şi trebuie să fie difuzate în reluare seara tîrziu sau chiar noaptea, pentru categoriile de ascultători care au program special, atipic. Mai ales că la această oră alte posturi nu difuzează decît muzică de acelaşi gen. Si, în mod obligatoriu, trebuie asigurată prezenţa postului pe Internet, cu o pagină actualizată, de asemenea, interactivă şi transmisiune live.
Voi promova diversitatea şi pluralismul, egalitatea de şanse pentru cei care vor să se exprime public. Realizatorii de emisiuni vor fi stimulaţi financiar pentru profesionalism, calitate, pentru programele populare, şi invers, vor fi penalizate pînă la concediere amatorismul, tendenţiozitatea, reaua intenţie.
Nu cred că Radio Moldova trebuie să facă bani şi popularitate cu emisiuni de felicitări şi dedicaţii muizcale, găselniţa mai nouă, sau cu emisiuni despre sănătate, la care să se facă publicitate mascată anumitor firme, produse farmaceutice, unor clinici sau medici particulari.

dosarul în format .doc pt Word (alţi concurenţi sunteţi liberi să faceţi copy-paste😉

6 Răspunsuri

  1. bun programu, in linii mari
    deci, sustzin!

  2. Avante !! e scris tot corect dar nu-s sigur ca doleantele tale corespund cu modelu din interiorul TVM )) un organizm care lucreaza in favoarea participantilor la joc (TVM) si in detrimentul general…
    Daca ai atita energie sa cuprinzi necuprinsul ar fi ceva… parca am un dejavu in privinta declaratiilor , sigur ca toti care vin , vin cu dorinte si platforme nobile… dar peurma remarci ca nu remarci nimic ( Bafta si pardon ca m-am dat cu parerea, nu-s specialist in domeniu

  3. Bafta!
    Sa dea Domnul sa se intample minunea.

  4. Nu emisiuni comerciale? Nu publicitate? Si din ce crezi ca vei „sponsoriza” emisiuni de calitate?
    Donatii de unde? De la Iurie Bors? Care iti da donatii doar daca ii faci mai multe emisiuni?
    Publicatii? Sunt de acord, dar cati sunt cei care le vor cumpara? Trebuie sa investesti intr-un deprtament specializat in marketing si publicatii, ai banii – din donatii.
    Banii in orice televiziune vin din publicitate!
    Poate ar fi o idee: schimb de emisiuni cu televiziunile din Romania, mai multe piese de teatru la televiziune si mai putine prostii nepremeditate.
    Cum facem cu angajatii TRM care habar nu au ca sunt in emisie? Orice schimbare vine de la coada!

  5. In orice caz, chiar daca nu cred ca esti suficient de trecut prin televiziune si radiol public, MULTA BAFTA! si nu mi-o lua in nume de rau…

  6. Un sfat: trateaza-i pe contracandidati cu respect, Dupa concurs va urma o colaborare si programul tau nu e ceva de copiat: e destul de bla, bla, bla

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: