Todercan e sigur că alegerea s-a făcut deja

Probabil javra se bazează pe „alegerea” de data trecută, cînd indiferent de ce ar fi spus concurenţii, avea să fie ales tandemul de artişti Todercan & Răileanu, iar la postul de director radio toată lumea din CO avea să voteze ilegal: contra tuturor, ca să se mai facă un tur de scrutin, să fie găsit simpaticul de Gheorghişenco, potriviţel cu primii doi!
Acum, oportunistul şi profitorul Todercan se dă cu părerea despre noul concurs şi rezultatele lui, care pentru el sunt evidente şi cunoscute de pe acum, şi chiar dă nişte nume de posibili favoriţi.
El totuşi nu e primul care face prognoze sau exprimă astfel doleanţe, Luminiţa Dumbrăveanu a făcut mai ieri o mărturie „curajoasă” în Jurnal de Chişinău, în care prezintă „echipa de aur”, iar imediat după asta a urmat un cor de susţinătoare, care declară că Efim Josanu, Arcadie Gherasim şi Ion Bunduchi ar fi jurnaliştii cei mai cicea şi buni de pus la şefia TRM.
Eu nu fac prognoze şi nici nu încerc să comentez toace cele 25 de candidaturi concurente nouă, fratele meu, Ghenadie şi cu mine, dar voi descînta puţin numele vehiculate de Valentin şi Luminiţa + corul broaştelor:
Ion Bunduchi conducea Antena C cînd aceea se manifesta ca un post de propagandă pro-Urechean, tot atunci a fost suprimată cea mai pupulară emisiune a Antenei, Hyde Park, e adevărat, la cererea CCA şi sub presiunile autorităţilor, dar el a procedat laş, a chemat colectivul înfricoşat de situaţie şi i-a întrebat, ce facem? Toţi în cor au zis: închidem emisiunea lu’ Brega! Şi au închis-o: Bunduchi, Enachi, State, Stratan (Vera Tăbăcaru a ieşit scîrbită de la şedinţă şi au mai fost cîţiva rezonabili care s-au abţinut)! Atunci şef al trustului urechenist de presă era colegul de şcoală de partid al primarului dolofan, Alexandru Dorogan. Pe el se pare că îl demască tardiv şi cu jumătate de gură Luminiţa Dumbrăveanu în textul ei iniţial. Gherasim era atunci şef la Euro TV şi n-a scos un cuvînt. După ce, în mod firesc, Antena C a fost închisă oricum (pentru că au arătat slăbiciune şi lupului i-a crescut pofta mîncînd), Gherasim a rămas şi el pe drumuri, ca mine. Dar a fost înfiat de Valeriu Saharneanu, veşnicul preşedinte al UJM (auto-poreclită cinic şi sindicat de presă, condusă doar de patroni! ;-)), şi să ajungă la Vocea Basarabiei să facă exact genul de emisiune care mi-a fost mie interzis s-o fac, de chiar colegii lui (cînd am mers şi io să-mi găsesc ceva de lucru la ei, mi-au cerut proiecte şi concepţii de emisiuni, m-au şutat spunînd că astfel de programe deja au!). Ba mai mult, Gherasim cu tot cu proprietarii postului au instituit o cenzură pe post, mai ales la acea emisiune de „liberă exprimare” pentru „ai noştri”, şi nu doar la adresa mea, care îi criticam ades pentrz partizanat, tendenţiozitate şi neprofesionalism, ci apăsau „butonul roşu” şi la intervenţiile altor insubordonabili. Chiar foarte recent am obţinut în instanţa de judecată o decizie prin care se constată că CCA şi Vocea Basarabiei mi-au încălcat drepturile discriminîndu-mă, calmniindu-mă şi cenzurîndu-mă în pofida prevederilor legale. Pe ăştia mi-i recomandaţi ca specialişti?
Blajinul Efim Josanu îmi mărturisea mai ieri că nu mai vrea să se implice, că e timpul să ia taurul de coarne cei tineri, energici, dar se pare că a fost convins de alţii să candideze. Dacă trece, oare n-o să-i mănînce iar cîinii din traistă cum a păţit cu Stil Tv? Avea milioanele lui Stati şi licenţă de emisie naţională, dar n-a reuşit să producă decît un fîs!

Despre celelalte sperietori ale lui Todercan nici nu vreau să mai povestesc, Frumusachi a fost un director de televiziune lamentabil, care făcea mai că-l întreba pe Voronin la interviurile anuale: nu-i aşa că sunteţi genial? Iar cînd a fost vicepreş de CCA a votat în modul cel mai scîrbos, inclusiv pentru retragerea licenţei de emisie a TVR.

Valentina Ursu a făcut cît a putut propagandă la Radio Moldova, apoi a fost înfiată imediat de Europa Liberă, pentru acelaşi lucru. Şi ea m-a cenzurat acum cîţiva ani, dar de acel incident mi-e chiar scîrbă să-mi amintesc.

Decît aceştia să se prefacă a reforma audiovizualul, mai bine venim eu cu badea Ghena, suflecăm mîinecile şi o luăm de la o margine. Tot o scoatem noi la capăt!

6 Răspunsuri

  1. […] Sursa » Todercan e sigur că alegerea s-a făcut deja […]

  2. Valentina Ursu din cite stiu eu a fost unicul jurnalist de la fata locului in timpul conflictului transnistrean. Cred ca are sanse cu toate ca sef mai bine ar fi Oleg sau Ghena. Succes pepeneni!

  3. Punem pariu?
    Deja stim cine va fi …sau va fi turul doi?

    Ursu
    Frumusachi
    Dorogan

    Suntem o tara de ratati?!
    Cred ca da!
    Vom avea aceeasi televiziune pe care am avut-o: simpla si proasta!

    Ce zici Oleg? pui pariu?

  4. din momentul în care ai depus dosarele (al tău și fratelui tău), am știut că nu veți fi luați în serios – de ce? știe toată lumea.

  5. As dori sa adaug ca m-a dezamagit aproape toata presa din aceasta peroada, inclusiv timpul.md, jurnal.md.
    Sunt toti afiliati politic.

  6. Brega, stii de ce nu te ia nimeni in serios? Pentru ca oglinda in care te uiti in fiecare dimineata iti spune zambitoare cat de destept si frumos esti, tu lu mama lui. Din cauza oamenilor ca tine – experti modesti, camuflati in spatele ‘valorilor democratice’ si asa-zisul interes pentru contribuabil, drepturile omului, si asa mai departe – ONG-urile din Moldova nu au nici un fel de stima din partea societatii. Cand un excrement ca tine pretinde a fi echi-distant si impartial, in timp ce promoveaza un singur punct de vedere, si mai are tupeul de a candida in locul lui todercan, devine foarte clara intentia in spatele ANALizei tale profunde! Cauta-ti un revolver si sparge oglinda dreaqu, k iti face numai ne-favoruri. Narcis Brega, tu si „ziarul tau personal” esti un ratat.

Lasă un răspuns

