Îmi place duminica mare!

7 Răspunsuri

  1. […] » Îmi place duminica mare! Mai vezi » Anunțuri | JOBuri | Știri | Horoscop | Meteo | Sondaje Articole […]

  2. Care-i razniţa între ortodocsia Ciuntului şi pravoslavia Cibricului?
    Motto: Din spatele crucii ortodocse se iţeşte cazacul…
    /E. Lovinescu/

    Tema predării Bazelor ortodocsiei în şcoală este pe agenda publică şi va rămîne încă…cum se zice în anumite medii pururea şi în vecii vecilor. Amin.
    Şi ministrul adjunct al Educaţiei e implicat, l-am auzit la Vox Basaraborum în dialog cu un sobor de preoţi ortodocşi /în sensul din Mitropolia Basarabiei/. Şi a dat dovadă de poziţie corectă, este omul competent şi responsabil. Ceea ce nu înseamnă că ar trebui să mai crească pentru a sta bine în respectivul jilţ. Şi preasfinţii au fost la nivel, sau pronunţat contra obligativităţii la moment, reieşind din practica românească: la început opţional, cu timpul obligatoriu. După zicala: să bagi capul că fundul va trece lesne.
    S-a ajuns la concluzia deja banală că proiectul Pasat-Vladimir este unul politic şi că este venit din Est, fără precizarea că în el mai este implicat încă un Vladimir, fiul lui Vladimir.
    Materialul putea să se întituleze şi “ La împlinirea profeţiilor lui iu tsu” a celora de la 1993 /vezi articolul de referinţă Lanţul al patrulea, L&A, 30 septemb. 1993/, dar şi materiale mai recente de pe Curaj.
    În capmpania ce va să vină mai devreme decît rezonează iraţional unii, biserica va juca un rol de bază. De astă dată nu va fi susţinut însă Vladimir Nicolaievici , ci Valeriu Baticovici. Dar nici contra lui Voronin biserica nu va fi, prea i s-ar vădi incosecvenţa. PCRM va merge pe calea laică, social democrată /pîne de 16, salam de 2 şi 10, vodkă de trei şi ceva/ şi-şi va lua procentele ce i se cuvin /25-30/. În concurenţă de licitaţie cu PL, care promite mai mult: livăr şi bere nemţească şi “pă gratis” ca la 1941-4.
    Iar majoritatea voturilor vor fi la cei cu bojica, cu biserica adică. Duetul Pasat-Filat devine tot mai probabil, fiindcă ar fi cu adevărat un mare succes. Şi se pare că au fost colegi de guvern sub Lucinschi, nu? Cum ar zice Mi Emi “Noi amîndoi avem acelaşi dascăl”. Şi ca să fie clar aici nu e vorba de interese personale /chiar azi l-am auzit pe Filat vorbind în acest sens cu ocazia randevuului său cu Vlad Vladîci/ şi eu personal nu am nimic contra unei aşa alianţe. Cel puţin pe motivul că la noi toate alianţele sunt caraghioase.
    Trec la subiect, la diferenţa dintre ortodocsie şi pravoslavie. Şi sunt conştient că e vorba de calambur, dar nu eu î-l produc, el este în societate, în minţi moldoveneşti şi româneşti.
    În aceiaşi emisiune a intervenit o doamnă cu afirmaţii precum că este vorba de surori vitrege şi nu ar trebui nici să comunice aceste biserici…Sfînta ignoranţă, sacră bigotie!
    Nu există deosebiri doctrinare între Biserica Ortodocsă Rusă şi BO Românâ. La sărbătorile mari Dănilă î-l pomeneşte /evident de bine / pe Kirilă, ierarhii se consultă regulat pe temele curente, pe problemele ce apar între biserici.
    O confuzie extravehiculată de anal-iştii noştri: Putin revine la sistemul sovietic. Adevărul e că de la 1985 se revine la forma clasică a imperiului – cea de Imperiu Rus în frunte cu tandemul Autocraţie-Biserică. Celora care nu ştiu: începînd cu secolul 17 Rusia se implică viguros în soarta pravoslavnicilor “de pretutindeni” /imperiile vecine, adică/. Astfel ruşii nu au lipsit în răscoala lui Crişan, Horia şi Cloşca. Nici în cea a lui Tudor. Dar exemplul cel mai proaspăt e de la 1995-6. Era vorba de aderarea României la NATO şi Dănilă, pe atunci doar a Moldovei, declara: “ Nu avem noi nevoie de blocuri”. Şi românii au memorie scurtă, nu-i cer socoteală pentru aşa atitudine, unica supărare a lor pe patriarhi este că ei de multă vreme sunt moldoveni.
    Ar trebui să se mai ştie că de la 1613 /întronarea romanovilor/ Moscova este centrul ortodocsiei universale şi vorba lui iu tsu, toate drumurile ortodocşilor duc la Mosk. Centru numeric, economic, dar şi spiritual. Cînd L. Blaga caută să demonstreze că şi ortodocşii au valori, el face rreferinţă la personalităţi din arealul rusesc. Dostoevski, Soloviov…/.
    Şi faptul că o vreme ortodocsia şi bolşevismul au fost în opoziţie nu înseamnă că ele nu sunt complementare. O perioadă am fost duşi de zgarda ortodocsă, am trecut la lesa bolşevică, apoi iară preferăm zgarda. Ruşii au chiar un banc despre acest fel de a fi al moldovenilor. Dorinţa de schimbare, fie şi spre mai rău /Kirilîci care nu e doar deştept, ci şi şmecher a folosit şi el felul /la 1996/.
    Iurie Ţurcanu

    PiS. Multă lume /ignorantă/ s-a mirat de atitudinea Bisericii Catolice. Ar trebui să se ştie că de la o vreme iezuiţii propovăduiesc ecumenismul şi ţinta lor strategică este concilierea cu Patriarhia Rusă. Scop care scuză orice mijloace. Sunt sacrificaţi greco-catolicii din România şi Ucraina, care au dat dovadă de sacrificiu în favoarea Romei pe parcursul a circa trei secole. Iato Roma-căţeluşa, vorba aceluiaşi Mi Emi.
    PiiS. Acest Mi Emi chiar este o găselniţă bună. Prin sinizare mumele e rimă totală. Bravo iu tsu, maladeţ!
    PiiiS. Repet: la 1995-6 “înţelepţii” noştri /A. Strîmbeanu etc/ erau cu Dşnilă, organizau prin mănăstirile bucovinene mitinguri anti NATO, cu lozinci gen “ne nado nam v NATO”. Acum ăştea ne conduc spre Europa! Halal nouă!
    PiiiiS. Un argument al dlui Negrei a fost: nu care cum,va să fi învinuiţi în fundamentalism. Se cere o precizare: şi ciunţii şi cibricii propagă un fundamentalism fals.

  3. Cu ce cioroii de peste pîrîu sunt mai buni ca cei de-acasă?
    Există între mine şi Teleleu o legătură telepatică. Zău! Mă gîndeam să scriu despre Cioroi-anu ot Bucarest ex vel vornic anume azi. Şi anume azi croncăneşte şi Teleleu în ziarul său. Carr, carrr!!! De ce n-aşi faceo şi eu?
    Se prea poate lucrurile îşi au explicaţia în aceea că ambii am ascultat interviul Cioroianului…
    Ca să vezi revelaţii! Să abandonăm Transnistria. Ce înseamnă, dle, gîndirea abstractă. Ea omite tot ceea ce e viu şi important concentrîndu-se pe formal. Da cu moldovenii de acolo ce facem, musiu? Sunt de proastă calitate — răspunsul abstract al celuia cu dureri în coate şi mai jos de spate. Da cu Tighina ce facem?
    Croncănesc şi ai noştri şi nu de azi, la fel — Serioja Mocanu, un altul bulgar trecut la românie fără a trece prin moldovenie — unul din eroii naţionali pe care ni-i prepară Smirnov.
    Ce zice excelenţa /beizadeaua zic şi eu după Mi Emi/? Transnistria este un obuz la glezna Moldovei /Basarabiei/. Şi corect, dacă nu ar exista două momente. În altă formă s-a exprimat un chinez rătăcit pă Plai zis iu tsu la anno 1996-8 în ziarul lui Vasile Srati Glasul Moldovei /bun ziar o vreme/ : pentru noi Transnistria este un talaghir, care nu ne permite unirea, precum şi noi am fi un talaghir pentru întrarea României în UE. Secundo: ce a făcut Cioroiul-anu cînd era în funcţiune pentru noi, moldovenii?
    Eu nu exclud scenariul pentru un viitor rezonabil, dar el nu va fi în favoarea României. Poate atunci cînd UE va trece la Ungaria nordul Transilvaniei, poate atunci, zic, românii ar putea fi îndulciţi cu o rămăşiţă de Basarabia. Fără găgăuji şi bulgari, raioanele Briceni, Edineţ, cetatea Soroca. Transnistria este o piesă în jocul geopolitic din zonă pe care no putem trece sub mînecă, cît de speţi n-am fi.
    Asta e!
    Iurie Ţurcanu
    Teleleu, ajuns la mintea copiilor citează o poezioară cu păsărele. Eu mai grobian şi oleacă pervers /ca toată lumea, dar în felul meu/ zic că dacă puşculiţa nu ia foc apoi păsărica nu-i cu noroc. Păsărica e tot din limbajul copiilor.

  4. Adresare către noua conducere Hyde Park.

    Dlor! Haideţi să revenim la practica anilor trecuţi: Maratoanele oratorice. Să le zicem altfel, pur şi simplu Şedinţe HP. Poate e necesar şi un regulament sumar. Să cerem pentru fiecare duminică, orele 14-16 PMAN.
    Să ne luptăm pentru acest loc. Dar la o adică merge şi în spatele lui Ştefan; sunt scaune, este şi mai comod. Dar PMAN este mai prestigios.
    Eu mă înscriu primul pentru prima Şedinţă.
    Ce ziceţi? Cine-i al doilea, treilea? Soobrazim na troih?
    Iurie Ţurcanu

  5. Chiar nu-l înţeleg pe Val Butnaru

    Din confesiunile gazetăriţei Ştefîrţa, reiese că el dă în cap /cu computerul, că suntem în era internetului, nu în peşteră/ domnişoarelor pentru greşeli gramaticale.
    În schimb tolerează ani în şir greşelile politologice ale domnoiului /fabricat după domnişoară/, vel anal-istului Pi. Bogatîi. Ultima prostie din ultimul număr, adică ultimul «număr» al bogatului. Cică Vlad Vladîci ne va face revoluţie po kîrgîzki pentru 7 aprilie. La un an de la eveniment omul care o face pe doca în gazetărie nu a înţeles adevărul, devenit banal: la 7 aprilie lucrurile au mers după scenariul coordonat cel puţin cu Putin. Tot ce a urmat şi va urma este la fel parte din scenariu. Chiar şi ceea ce se consideră bun, domnia lui Ghimpu vodă, să zicem.
    Asta-i aşa fiindcă suntem pur şi simplu moldoveni şi avem comportamentul obişnuit. Şi ne-am bucurat că au ars două clădiri; ale noastre, nu ale lui Putin. Şi cică am avut revolution.
    Ne-am bătut joc de ceea ce era mai valoros la acel moment — tinerii. Politicienii /»cei buni», livărali/ — ziua, poliţiştii — noaptea.
    Iaca-aşa!
    Iurie Ţurcanu

    PiS. Că vom avea revoluţie, iu tsu a profeţit mult înaintea lui Putin. Şi nu este mare lucru, nu-mi fac merite. Mă întreb: la ce aceste ziare «bune» şi «libere» şi etc?

  6. Căpăiangenul
    Motto: Căci furnica de-i furnică
    La trup mare la cap mică…
    /popular/
    Esta o descoperire a mea, am metisat căpuşa cu păiangenul; chiar îmi plac asemeni operaţii genetice.
    Am fost inspirat de un caz obişnuit pă plai: după o iarbă verde m-am pomenit cu o căpuşă la un loc foarte nepotrivit. Am strivito fără remuşcări.
    Pe de altă parte păiangenul, faţă de care oamenii au o frică nelămurită. Eu în plus mai am şi o scîrbă de nedescris pentru perfidia cu care foloseşte reţeaua, dar şi pentru burduful proeminent.
    Totul e desigur la figurat. Vorbesc de indivizii care au întins păroasele labe peste tot. Păroase şi multe /pot fi şi 40/. De şmecherii care au prihvatizat tot ce se putea, care s-au îmbogăţit pe seama noastră şi o fac azi pe elita. Iar pe noi ne consideră pe bune de proşti.
    Am fost inspitar şi de Teleleu Tănase, reprezentantul mediei în acest regn. Îl atac anume aşa, fiindcă nu mai are rost să comentez tot ce publică el de la un timp.
    Desigur o fac şi din scîrbă pentru “poporul”, care-l acceptă “tăcut şi umilit”. Că-i d-al nostru…
    Mă bucur la vederea căpuşei plesnite de mult supt. Dar nu-mi displace nici imaginea căpaiangenului strivit între unghii. Şi dacă nişte neobolşevici ar veni cu ideea de dreptate, conform căreia paraziţii trebuie striviţi fără milă, zău că nu m-aşi opune, chiar ştiind că şi eu voi suferi. Imaginea căpăiangenului strivit pe bună dreptate e ceva de dincolo.
    De dincolo de bine şi rău, cum se zice.
    Am eliminat şi eu oleacă de venin, zău că mă simt mai bine.
    Voi reveni la alte insecte cu alte ocazii.
    Iurie Ţurcanu

  7. Îmi place duminica mare! dar nu imi place cintecul!

Lasă un răspuns

