Scrisoare repetată procuraturii dar şi adresare către ministrul de interne

Către:

  • Procuratura Generală
  • Ministerul Afacerilor Interne

Am reclamat pe 25 mai 2010 la poliţia Buiucani un caz de intimidare şi deteriorare a camerei video, în timpul unei acţiuni paşnice de protest. Poliţistul Victor Cotilevici mi-a luat o declaraţie şi a cerut acelaşi lucru de la un martor voluntar al incidentului. Peste o vreme m-a direcţionat spre un poliţist de la sec. 1 al aceluiaşi comisariat, căruia i-am mai răspuns la nişte întrebări şi i-am dat înregistrarea video cu agresorul, angajat la Opera Naţională. I-am prezentat şi bonul de casă, dovadă că am cumpărat microfonul distrus cu 1700 MDL.

Dar de atunci n-am primit nicio informaţie despre solicitarea mea de identificare şi tragere la răspundere a cetăţeanului iresponsabil, care mi-a încălcat nişte drepturi fundamentale şi mi-a distrus cu bună intenţie un bun privat, chiar dacă am solicitat în mod repetat şi telefonic de la cancelaria comisariatului.

În schimb am primit la sfîrşit de octombrie o scrisoare de la Procuratura Sectorului Buiucani, prin care procurorul Sergiu Zmeu mă anunţă că la 22 iulie 2010 s-a emis o ordonanţă de neîncepere a urmăririi penale!

Am scris la PG în noiembrie o nouă plîngere penală, ca să cer explicaţii, dar în ianuarie am primit răspuns de la acelaşi procuror Zmeu, cu o copie a altei ordonanţe de neîncepere a urmăririi penale.

Constat că mi-au fost încălcate drepturile nu doar de un cetăţean iresponsabil, agresiv, periculos social, dar şi de poliţiştii care n-au investigat la timp şi eficient cazul, nu au informat cetăţeanul reclamant în niciun fel despre rezultat. Dar şi procuratura e complice la acest jaf. De ce procurorul Zmeu a emis ordonanţă în iulie pentru un caz reclamat în mai şi încă cu imagini video, din care se vede clar fapta şi făptaşul? De ce n-a expediat copia rdonanţei conform legii decît în ianuarie anul următor, şi de ce a emis aceeaşi persoană ordonanţe pe acelaşi caz, după ce acţiunile lui neprofesioniste au fost contestate ţi trebuiau să fie verificate de alt procuror, eventual ierarhic superior?

Vă rog să intervenţiţi şi să identificaţi poliţiştii, procurorii incompetenţi, şi să-mi comunicaţi datele de identificare ale cetăţeanului agresor, ca să pot să-l acţionez în judecată pentru recuperarea prejudiciilor, altfel voi fi nevoit să atrag ca părţi şi MAI, şi PG, ca fiind complici la jefuirea mea în plină stradă, ân exerciţiul funcţiunii jurnalistice.

Cer: anularea ordonanţelor din 22 iulie 2010 şi 4 ianuarie 2011, dispunerea unei cercetări temeinice a materialelor de la dosar, atît de către Procuratura generală, cît şi de structurile abilitate ale MAI; de asemenea rog să mi se comunice numele poliţiştilor şi procurorilor care tergiversează de atîta timp examinarea plîngerii mele, adresa de la domiciliu a agresorului.

 

Oleg Brega                                                                            31 ianuarie 2011

 

4 Răspunsuri

  1. Cind oare ;drac cu drac si-au scos ochii, ca sa faca parte de dreptate celui nevinovat ?

  2. Repere pentru instituţiile audiovizualului public în Republica Moldova .
    1.televizunea şi radioului public trebuie:
    Să ofere o oglindire completă, precisă echilibrată, şi obiectivă a evenimentelor în domeniu politic economic, social şi cultural din Republica Moldova
    -Să ofere o situaţie comprehensivă a situaţiei reale din ţară
    -Să încurajeze ascultătorii să-şi formeze opinii personale într-un mod liber.
    -Se reflecte diversitatea cultural regionară
    -Să respecte egalitatea sexelor
    -Să servească tuturor grupurilor ale societăţii , inclusiv celor ce sunt neglijate de audiovizualul comercial, aşa cum sunt minorităţile etnice şi altele
    -Să respecte demnitatea unei fiinţe umane şi să împărtăşească valorile împărtăşite de Consiliul Europei şi OSC în special cu referinţe la democraţie, pluralism toleranţă şi respect pentru drepturile fundamentale ale omului.

  3. in stat fantom si criminal asta este,o mana criminala spala pe alta !

  4. felicitari tie ca inca iti cauti drepturile ca in asa stat comunist si stalinist multi umbla deageaba sa si caute drepturile prin instante comuniste staliniste !

    RM a facut parte si face parte din fosta URSS unde deageaba umbli prin instante si cauti dreptatea,prin judecati, care dureaza ani de zile,ca nu mai vrei nimic sa rezolvi.

    te sfatuesc sa dai la CEDO ca acolo sunt legi si alt fel de oameni platiti si ei din banii publici,oameni nuuu stalinisti si comunisti in militie in justitie ce le aplica !

Lasă un răspuns

