Cine vrea aşa job?

Şoferul s-a mirat că iar nimereşte la roşu. Cică lucrează de dimineaţă şi deja a zecea oară găseşte semaforul de la stadionul Dinamo în poziţie de roşu. Era trecut de ora unu noaptea şi m-am îngrozit că aş fi putut să am aşa loc de muncă, la care să ies cu noaptea în cap şi de la care să mă întorc acasă a doua zi dimineaţă, iar acolo să fac mereu acelaşi lucru, şi să observ a cîta oară semaforul arată aceeaşi culoare…
Mi s-a făcut milă de el, chiar dacă e printre puţinii simpatici dintre şoferii de taxi, unul care mă duce ades acasă şi ţine minte unde stau, chit că a mai dus şi adus între timp zeci şi sute de pasageri ca mine. Chiar la aceeaşi firmă de taximetrie (1445), recent, am avut prima dată ocazia să fiu dus de o femeie-şofer de taxi acasă, dar nici ea nu mi-a fost la fel de dragă ca acel omulean cuminte…
N-aş putea să fac munca lor în ruptul capului, şi le înţeleg abaterile, scăpările pe care le comit ades…
Totuşi de mila condiţiei lor nu pot să nu notez că sunt profund dezamăgit şi revoltat că de fiecare dată cînd sun la ei (pentru că angajatorii mei au contract cu această firmă), sunt salutat ostentativ în rusă, iar miercurea trecută am fost tratat într-un hal fără de hal, tocmai cînd ploua afară şi era frig: am fost ţinut în aşteptare, la intersecţie, jumătate de ceas, după miezul nopţii!
Pot numai să-mi imaginez cum e munca celor de la dispecerat, dar nu vreau să fac rabat, să le plîng şi lor de milă, pînă la urmă sunt toţi complici şi vinovaţi pe jumătate sau măcar un sfert de condiţiile în care îşi trăiesc viaţa…

Un răspuns

  1. conditii inumane

Lasă un răspuns

