Agresorii de la Universitatea Slavonă au fost puşi sub învinuire

Abia după ce am scris o depeşă procurorului general, procuroarea Cazacu de la Rîşcani a catadicsi să mă informeze că cei patru agresori ai mei au fost puşi sub învinuire încă astă toamnă/iarnă, dar degrabă se face anul de la acel incident. Mai ajunge oare dosarul în instanţă?
––––––––––-
Subsemnatul, Oleg Brega, domiciliat în s. Pepeni, r. Sîngerei, vă rog prin prezentul să interveniţi în soluţionarea unui caz grav, mediatizat intens, dar dat uitării.

E vorba de agresarea mea şi tentativa de sechestrare în incinta Universităţii Slavone din Chişinău, la data de 29 iulie 2011. Am apelat de îndată cum a fost posibil la poliţie, sunînd la 902, cei de la Scut au transmis cazul imediat la CPs Rîşcani, s-a ocupat de investigaţii anchetatorul Anatol Djuraev.

Chiar a doua zi, datorită mediatizării incidentului, s-a autosesizat şi Procuratura Rîşcani. Ştiu că au fost deschise cel puţin două cauze penale pentru huliganism şi fapta sechestrării de persoane. Eu am fost chemat la comisariat de mai multe ori, pentru declaraţii, pentru expertiză şi examinarea înregistrărilor video, pentru confruntări cu martorii. Dar niciodată nu am întîlnit acolo făptaşii, angajaţi şi persoane de răspundere din Universitatea Slavonă. Presupun că ei şi azi deţin aceleaşi funcţii, au acelaşi comportament şi prezintă pericol nu doar pentru mine, dacă aş avea iar treabă la instituţia lor de învăţămînt, dar şi pentru oricine altul, inclusiv studenţi, profesori.

După un timp am aflat că dosarul a fost pasat de cîteva ori spre procuratura de sector şi întors iar la comisariat, probabil din cauza incompetenţei celor care se ocupă de el. Acum ştiu doar că se ocupă de caz procuroarea Snejana Cazacu, dar pe care n-am văzut-o niciodată, nu m-a sunat şi nu mi-a trimis niciun mesaj scris.

Am temei să cred că cei care investighează cauza nu se descurcă cu materialele sau sunt motivaţi într-un fel ilegal, corupt, să tergiverseze transmiterea dosarului în instanţă, ca vinovaţii să scape nepedepsiţi. Deja a expirat termenul de prescripţie pentru eventualele contravenţii administrative în cazul celor cu vina mai mică, iar cei vinovaţi de infracţiune au putut demult să părăsească ţara, să influenţeze martori, să distrugă probe.

Vă rog să interveniţi în vederea urgentării examinării unui caz, care a avut loc cu aproape jumătate de an în urmă, să identificaţi pe cei vinovaţi de tergiversare şi să dispuneţi pedepsirea lor. De asemenea, vă rog să-mi răspundeţi în scris ce s-a întreprins pînă acum, la ce etapă se află investigarea cazului semnalat de mine şi cînd va ajunge dosarul la judecători.

13 ianuarie 2012

6 răspunsuri

  1. Oleg!tu stii ca cind se schimba judecatorul nustiu din care motive se incep a pierde foile din dosar.eu am vazut acel reportaj si imi pare foarte clara situatia dar nu lasa totul balta sa treaca pe apa simbetei caci tu esti ca un exemplu pentru noi cetatenii mergi pina la urma.ei trebu sa fie trasi la raspundere.

  2. nu te-ai saturat sa te plingi de toate probleme tale? am impresia ca o faci numai pentru a fi in centrul atentiei, iti place sa joci pe victima.
    Parerea mea.

  3. am auzit că anchetatorul mai caută niște probe, a sunat la Cahul, ca să afle cum și cine m-a poftit la universitatea aia, de parcă infracțiunea e comisă de mine, nu de ei, gazdele! oricum, mă bucur că demersul meu i-a mișcat oleacă. să vedem pe unde scot cămașa

    • se vede negru pe alb,cine este agresorul si cine victima.Va doresc bafta in acest demers.daca nu se rezolva nimic,nici macar nu vor fi amenintati agresorii,o sa-mi fie rusine si dureros pe suflet,unde naiba se duce Patria noastra.

  4. Salut! există vreo hotărâre in acest caz? şi cum foloseşti probele video daca ele nu sunt adminse intr-un proces(cel puţin ştiu că aşa e în România)

  5. prietene am vazut inregistrarile si vreau sa te felicit pentru modul controlat in care ai raspuns situatiei create. imi pare rau evident ca ai suferit violente corporale dar ma bucur ca ai reusit sa ii sirprinzi pe cei 4 umflati rusofili in flagrant delict. nu am sa analizez episodul si e suficient sa caracterizam comportamentul lor drept „ca si cum era pe tarlaua lu tasu’ „. te rog sa nu ii lasi sa iasa basma curata din asta! stiu ca drumul spre dreptate este unul aneviois si plin de obstacole malitioase dar te rog nu te lasa. asa cum a spus primul comentator al articolului tau, tu se pare ca ai ajuns o inspiratie pt cei asupriti de autoritati in Rep. Moldova. chiar daca nu sunt cetatean moldovean, imi sunt mult prea cunoscute astfel de incidente caci si in Romania ne confruntam cu aceleasi probleme datorita coruptiei si mafiei ce exista in _toate_ aparatele de stat. mult succes, Oleg si sa auzim numai de bine!

    alex

Lasă un răspuns

