Am scris iar cerere prealabilă pentru Privesc.Eu

mesaj de la privesc.eu - cenzură

Privesc.Eu SRL & Privesc.eu, AO

CERERE PREALABILĂ

În baza Legii nr. 64 din 23.04.2010 cu privire la libertatea de exprimare

Stimați domni propietari ai paginii de internet Privesc.Eu,

Constat că, de cîteva zile, intrînd pe situl Dvs și încercînd să comentez la subiectele pe care le relatați, fiind autentificat cu contul meu oficial de FaceBook, primesc mereu același mesaj că am fost banat pentru exprimare nelicențioasă sau atac la persoană. Se vede bine că alți vizitatori comentează, așa cum scrieți prezentarea paginii: Vizitatorii Privesc.Eu vor putea comenta și adresa întrebări atât în timpul transmisiunii în direct, precum și pentru reportajele din arhivă.. Dar pentru mine se practică un comportament preferențial, discriminatoriu. Amintesc că am fost antrenați într-un proces de judecată pe parcursul anului trecut, astfel că de foarte multe luni nici n-am încercat să mă informez sau exprim pe situl Dvs. Dar cînd am revenit, nu am avut nicio intenție și nicio posibilitate să încalc în vreun fel legile și regulamentul Privesc.Eu.

Deci, probabil, s-a impus o interdicție arbitrară în adresa mea, pentru că v-am acționat în judecată pe alte motive, necunoscute mie.

Avînd în vedere prevederile articolelor 1, 2, 3, 5, 12 alin (1) și 15 din Legea nr. 64 din 23.04.2010 cu privire la libertatea de exprimare, de asemenea, bazîndu-mă pe Constituția RM, art. 4, 32 și 34, precum și în temeiul art 10, CEDO vă cer: 

  1. Să opriți cenzura la adresa mea, Oleg Brega, adică să scoateți interdicția de a mă exprima pe situl Privesc.Eu, așa cum o pot face alți vizitatori

  2. Publicarea scuzelor din partea administrației pe prima pagină a sitului care vă aparține,

  1. Repararea prejudiciului ce mi-a fost adus prin cenzurare repetată și de durată nedeterminată, în sumă de una mie lei.

Țin să vă informez că verbul a bana nu există în limba română, dar știu că din engleză înseamnă a pune interdicție. Nici adjectivul nelicențios nu există în dicționare. Totuși, avînd în vedere că exprimarea licențioasă e una imorală, obscenă, presupun că asta ați vrut să invocați în acel mesaj de interdicție, altfel pot să cred că încurajați pe cei/cele care înjură, și nu-mi permiteți să mă exprim decent pe situl Privesc.Eu. Oricum, cred că era de datoria Dvs să mă avertizați înainte sau după impunerea interdicției, care sunt vorbele/faptele concrete pentru care sunt penalizat, dacă au fost și persoane atacate de mine, să mi se comunice pe cine, cînd și cum anume am atacat. Altfel mă pot considera discriminat și tratat părtinitor doar pentru faptul că am avut îmreună un proces de judecată în trecut, pe care dumneavoastră l-ați pierdut.

Vă informez că aveți un termen de 5 zile de la recepționarea acestui demers ca să satisfaceți sau respingeți argumentat și convingător cererile mele, altfel voi fi nevoit să mă adresez în judecată și voi cere de la Dvs atît despăgubiri morale, cît și acoperirea cheltuielilor de judecată, inclusiv servicii de avocați.

Vă asigur că nu vreau decît să impun respectarea legii și a drepturilor mele fundamentale, consider că este și în interesul Dvs să prețuiți și protejați libertatea cuvîntului, diversitatea și pluralismul de opinii, pentru că sunteți o structură creată anume pentru informarea și exprimarea cetățenilor, indiferent de opiniile pe care le exprimă, sau de alte criterii discriminatorii. Citez chiar din regulamentul pe care îl afișați pe pagină: este strict interzisă 1.12 restricționarea în orice mod a accesului utilizatorilor la platforma de comunicare precum și folosirea de mijloace ce blochează și/sau restricționeaza afișarea mesajelor. Dacă ne cereți nouă să respectăm acest regulament, de ce nu-l aplicați chiar Dvs, cei care l-ați scris și afișat?

Cu respect,
Oleg Brega

9 octombrie 2012

Mai jos aveți și o imagine care apare atunci cînd vreau să scriu vre-un comentariu pe situl Privesc.eu – Privesc.MD

 

 

mesaj de la privesc.eu - cenzură

Lasă un răspuns

