M-am jeluit poliției de la Buiucani…

De fapt, am revenit repetat la cazul de agresiune din 14 octombrie, cînd era mare sindrofie municipală. Poliția, după ce a intervenit la aproape o oră, cînd deja agresorul era plecat la culcare, a dispus amendarea lui cu doar 10 uc, adică 200 MDL. Deci, insul a scăpat cu doar 100 lei amendă, dacă a ispășit pedeapsa în primele 72 de ore!

Al doilea demers e pentru incidentul de duminică, la fel, ignorat de poliție dar și de presă, ca cel de la Hram. E adevărat, poliția a intervenit atunci imediat, dar numai ca să-i oprească fizic pe agresori. Eu totuși cred că ei merită să fie descurajați și păentru viitor, că or să mai apară cîrcotași ca mine, de ce să fie înjurați, amenințați sau chiar agresați fizic, dacă mergem cu toții, unanim, spre Europa!?

 

Referitor la scrisoarea Nr. 25152 din 22 octombrie 2013 cu privire la cazul R-2, Nr.13145 din 14 octombrie 2013 rog să-mi fie expediată o copie a deciziei organului de anchetă despre amendarea lui Sergiu Bologan care m-a agresat de hramul orașului, aproximativ la ora 22.

Vă informez că după acel incident am așteptat aproape o oră poliția, după care am scris plîngere și am dat declarații, iar în continuare n-am mai avut niciun fel de comunicare cu polițistul anchetator. Igor Pocrîș mi-a expediat acasă, la țară, o scrisoare care îmi încalcă drepturile procedurale de parte vătămată, nu-mi indică măcar adresa agresorului ca să-l pot acționa în judecată pentru recuperarea prejudiciului cauzat.

Consider că fapta lui Bologan și a complicilor lui se califică penal ca fiind obstrucționare a activității jurnalistice, astfel poate fi încadrată în art. 180 (1) Cod Penal al RM, iar pedeapsa în astfel de cazuri este mult mai mare decît 10 uc cu cît a fost amendat agresorul de data asta.

Consider că am fost nedreptățit și ignorat de polițiști atît pe 14 octombrie cît și ulterior, de aceea solicit identificarea și tragerea la răspundere a celor vinovați, expedierea pe adresa mea indicată mai sus a unei copii de pe actele emise de agentul constatator și explicarea căilor de atac care sunt prevăzute de lege în cazul meu, dar și copii de pe ordinele de sancționare a polițiștilor care nu și-au făcut datoria profesionist.

Altfel voi fi nevoit să mă adresez la procuratură și în instanța de judecată pentru a se constata încălcarea drepturilor mele și pentru a impune respectarea legii.

******

La 3 noiembrie 2013, aproximativ la ora 12,30, dupa terminarea mitingului Pro-Europa, eu am scos o lozinca cu inscriptia DEMAGOGILOR si am expus-o pasnic in fata monumentului de la intersectia bulevardului central si a strazii Banulescu Bodoni din Chisinau. Manifestantii trecea pe linga mine si vedea aceasta atitudine a mea, dar, majoritatea, mergea indiferenta pe alaturi sau ingaduitoare cu o parere critica.

Totusi unii s-au oprit si ma intrebau ce am in vedere. Le-am spus ca ma deranjeaza felul cum au votat, UNANIM, fara sa fie intrebati cine se abtine, cine voteaza CONTRA.

Citiva cetateni se purtau mai agresiv. Unul, inalt, cu mustati negre, cu cicatrici pe fata, a venit foarte aproape, m-a tras de haine si de lozinca, m-a dat jos de pe zidul pe care m-am inaltat si ma ameninta cu rafuiala fizica. Am strigat atunci la politie si, imediat, au intervenit niste oameni in uniforme. Dupa aceea au mai venit unii barbati si chiar o femeie, care incitau la ura si v iolenta, indemnau pe ceilalti sa ma dea jos, sa ma bata.

Consider ca mi s-au incalcat dreptul fundamental la libertatea de exprimare si de intrunire garantate de Constitutie si de Conventia Europeana a Drepturilor Omului, s-a incalcat si Codul Penal al RM, in special art 184. Precizez ca cel care m-a tras de fular in jos a facut asta in mod repetat, iar gestul nu e unul nevinovat, puteam sa ma sufoc astfel strangulat, puteam sa ma accidentez cazind de la acea inaltime. Dar cert e ca a fost impiedicata o manifestatie pasnica si legala. De aceea cer ca persoana si complicii sai mai virulenti sa fie identificati de pe imaginile video si foto de la actiune, ca sa fie trasi la raspundere legala, penala si administrativa, iar eu sa pot cere ulterior recuperarea prejudiciului moral cauzat cu rea-intentie.

Precizez ca mai multe imagini video si foto au fost publicate pe Curaj.TV, autori fiind Mircea Sula, Dmitri Salamatin, Natalia Scobioala si Stefan Grigorita, pot oferi date de contact ale lor si imaginile video nemontat pe un CD.

Lasă un răspuns

