Azi am dat trei interviuri

De fapt, a fost doar unul verbal, interviu adevărat, pentru un gazetar din Franța, de la cotidianul La Croix, interesat de starea Moldovei în proces de euro-integrare. Am discutat în parc, pe alee, cu întrebări inteligente, în engleză, cu glume, la urmă, pe seama votului politic francez la euro-parlamentare;

altul e pentru o studentă de la noi în occident, voia să știe părerea mea despre starea presei, cenzură, presiuni, libertatea cuvîntului, i-am răspuns și ei englezește, pentru că opțiunea rusă era ușoară la citit, mai dificilă la răspuns/scris;

al treilea interviu nici nu știu dacă pot să-l numesc astfel, e mai degrabă o anchetă de liceu/șgimnaziu, mi-a fost propusă zilele trecute de o fătucă de la o revistă cu fițe de pe plai, am acceptat și am răspuns abia azi, fără prea multă plăcere, la ”întrebări”, dar după primele două interogatorii nu mai sunt sigur că vreau să expediez fetei răspunsurile:

Care e cea mai mare teamă a ta?

  • Că fac ceva fără rost
    Cu ce figură istorică te identifici cel mai mult?

  • Cuza/Cantemir, cu al doilea sunt născut la aceeași dată, 330 de ani mai tîrziu
    Ce trăsătură dispreţuieşti cel mai mult la tine?

  • Nu sunt capabil de dispreț, nici la adresa mea
    Când minţi?

  • Cînd trebuie dosit adevărul pentru că reacția va fi disproporționată și contraproductivă
    Ce sau cine este cea mai mare dragoste a vieţii tale?

  • Evit dragostea, ura, alte sentimente ”mari”, mă fascinează libertatea, inteligența, armonia
    Care este trăsătura ta cea mai puternică?

  • Probabil, tenacitatea
    Ce talent ţi-ar plăcea cel mai mult să ai?

  • Mi-ar place să dansez

Dacă ai putea schimba un singur lucru în ceea ce te priveşte, care ar fi acesta?

  • Epoca, spre viitor, sau nu m-aș naște deloc

Care consideri că e cea mai mare realizare a ta?

  • Că am rămas curios la 40

Unde ţi-ar plăcea să trăieşti?

  • Pe o insulă nu foarte caldă, dar nici prea nordică😉

    Ce calitate preţuieşti cel mai mult la un bărbat?

  • Că nu se deosebește prea mult de femei

    Ce calitate preţuieşti cel mai mult la o femeie?

  • Că nu se deosebește prea mult de bărbați

    Care e eroul tău literar favorit?

  • Îmi plac cărțile lui Paul Goma în care se povestește pe sine

Care e ocupaţia ta favorită?

  • Cercetez

 

Un răspuns

  1. azi am mai răspuns la cîteva întrebări suplimentare: Ce trăsătură dispreţuieşti cel mai mult la alţii? – Repet, nu obișnuiesc să disprețuiesc, nici măcar disprețul. Îmi pare o chestie pentru cei slabi… Care e ideea ta de fericire perfectă? – Nu cred nici în fericire, nici în perfecțiune. Cei care se cred astfel sunt, cel mai degrabă, inconștienți, idioți. Care e cea mai mare extravaganţă a ta? – Nu știu ce-i asta, nu cred că am mîncat vreo dată Care e călătoria ta favorită? – Am avut prea multe călătorii captivante, în fiecare săptămînă îmi organizez cîte o mică explorare, nu pot să aleg una favorită. Viața pare să fie fie ceva intrigant, mă grăbesc s-o trăiesc deplin. Când şi unde ai fost cel mai fericit? – Nu mi-amintesc, probabl nu în viața asta, probabil nu pe lumea asta. Care e starea ta curentă de spirit? – Optimism sceptic. Care e avuţia ta cea mai importantă? – Poate că libertatea, poate oamenii buni din preajmă… Material, se pare că cel mai scump obiect e camera mea video de 5 ani cu care am fost pe atîtea baricade, pe care am reparat-o de cîteva ori, cu care încă multe/mulți voi mai filma! Care e eroul tău în viaţă? – Paul Goma. Cum ţi-ar plăcea să mori? – Conștient, rapid, onorabil. Cadavrul să fie neapărat incinerat, dacă nu va avea nevoie de el vreo școală de medicină, dacă nu se vor mai putea preleva din el organe pentru transplant. Care e motto-ul tău? – Ești liber atît cît poți spune și filma.

Lasă un răspuns

