Cum mi-a fost acest an, răspund la întrebarea Zugo.MD

http://www.Zugo.md mă invită să povestesc despre anul 2014, şi anume despre 3 succese şi 3 eşecuri (sau „restanţe” ce rămân pentru anul viitor).

+ consider drept victorie prima mea participare într-o campanie electorală parlamentară, nu doar pentru scorul acumulat (14085 voturi, adică 0.88%), ci, mai ales, pentru că am beneficiat de susținerea multor persoane active ca mine și am putut demonstra că și o campanie cu ZERO cheltuieli de promovare poate fi eficientă, avînd în vedere că cei/cele 101 persoane alese ca deputați au cheltuit în medie cîte un milion fiecare ca să-și dreagă ori creeze imagine, sperăm că măcar acum se va schimba atitudinea alegătorilor-contribuabili față de acești șacali cu piele de mioară/capră😉
– așadar, poate că măcar la anul, în alegerile locale, vor vota mai puțin pentru milionari cu bani furați, și vor candida chiar ei, cetățenii onești, capabili să schimbe măcar atitudinea funcționarului public, a alesului poporului față de alegător, poate la locale să obțin și eu un rezultat palpabil, vreo funcție publică din care să pot realiza ceva din ce-am promis
+ anul ăsta am început să fac bani cu canalul meu YouTube, deocamdată nu e foarte mult, îmi permite doar să supraviețuiesc fizic, să mănînc și să mă deplasez liber, cu bicicleta, la ocazii/autostop sau cu transportul public, totuși independența financiară înseamnă foarte mult pentru un artist, activist și jurnalist neînregimentat în structurile de propagandă
– dar, ocupat fiind cu campania electorală și activismul civic, n-am prea avut timp să îngrijesc bine bicicletele pe care le am în dotare sau de împrumut, astfel că intru în iarnă cu ele toate defecte. Sper că la primăvară voi fi capabil să cumpăr una nouă/bună sau să le repar pe cele vechi ca să continui să pedalez, mai ales, pe distanțe scurte și medii (de altele în RM nici nu avem, dar mă gîndesc să fac ture și peste hotare)
+ m-am implicat din nou anul ăsta în funcții de răspundere din cel puțin două asociații, una neformală, aproape falită, dar cu foarte multe proiecte virtuale, alta, cu buget de-un sfert de milion și cu proiecte de milioane, în ambele am și calitatea de voluntar, nu doar de ales, voi putea astfel să mă implic mai activ, dar și să compar două tipuri de activism civic
– totuși, situația sectorului asociativ moldovenesc este una revoltătoare, descurajantă prin lege, neimplicarea cetățenilor, obsedați de bani, mîncare, mașini, apartamente, țoale, etc, dar, de vină e și atitudinea statului, a funcționarilor publici. Sper că noul Parlament și Guvernul de la anul vor fi determinați prin presiuni stradale, pe net și în media să facă reforme civilizatoare, și noi, cetățenii activi, să avem un rol cît mai mare în acest proces vital pentru democrație și europenizare.

Lasă un răspuns

